Avatar billede TheDuckson Nybegynder
13. april 2012 - 15:10 Der er 3 kommentarer

excel master

Hey

Jeg skal have lavet en master fil. Den skal så kunne distribuere/kopiere så ansatte kan indtaste div. oplysninger

Hvis jeg så ændrer noget vil jeg gerne det kommer med over i alle kopierede filer. F.eks. hvis jeg sætter en række ind, eller 2 kollonner i master filen og laver noget formatering på det, at det så kommer automatisk ind i de kopierede filer - uden der bliver slettet noget af det indtastede

Derefter ønsker jeg at have et oversigt dokument der trækker alle relevante oplysninger fra de ansattes filer. Formateringen skal også komme med fra master filen, så hvis der bliver indsat endnu en række og der i den række bliver tastet oplysninger så kommer det også med, samme sted.

Eller hvis man sorterer noget i master så sorterer den også alle distribuerede filer

Hvordan laver man det? og er det svært?

Eller er der nogle der kender et program der kan håndtere noget lignende?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. april 2012 - 15:17 #1
Kunne det være en Excelfil på server, hvor master er første ark og hver ansat har sit eget. Med opdatering til Master via VBA.

Ellers skal det være databasebaseret.

Hvor mange ansatte er der tale om?
Avatar billede TheDuckson Nybegynder
18. april 2012 - 11:01 #2
Mener du hver ansat har sit eget ark eller excelfil?

Vi er 37 pt, men det kommer nok kun til at vedrøre ca 30.

Med databasebaseret, mener du så andet program eller sammenkædet via databaser?
Avatar billede supertekst Ekspert
18. april 2012 - 17:19 #3
Det afhænger af hvor mange data, der skal registreres og hvordan.
Er det via en userform - eller direkte i et Excelark?

Må de ansatte kun se deres egne data?

Med databasebaseret tænkte jeg på f.eks,. en Access DB som en mulighed.

Der skal nok lidt flere oplsninger til for at træffe det rigtige valg.

Men det kan udføres via VBA og integration af de nødvendige applikationer: Word, Excel, Access - i nødvendigt omfang..