Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. april 2012 - 12:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word svarer ikke

Jeg kører med Vista + XP.

Min Medion-PC har netop været til rep. og fået installeret nyt styresystem. I reparationstiden lånte jeg en vens PC (som også kører med Vista + XP) og oprettede et dokument, hvor jeg oprettede en indholdsfortegnelse, skrev noget tekst og indsatte 33 PowerPoint-billeder. Efter jeg lukkede dok. og åbnede det igen, var 8 af PP-billederne væk. I stedet stod der "Fejl! Objekter kan ikke oprettes ved at redigere feltkoder." dér hvor billederne var væk.

Jeg har ikke arbejdet med feltkoder - bevidst i hvert fald.

Det skyldes muligvis, at jeg blot indsatte billederne med CTRL+V. Og ikke "Indsæt speciel" som billede. Er det måske forklaringen ?

På låne-Pc'en kunne jeg godt arbejde med dok. Jeg har overført alle mine dok. til den hjemkomne PC. Når jeg arbejder med omtalte dok. og har skrevet lidt, så svarer programmet ikke. Jeg venter og venter. Og slutter med Afslut job.

Jeg har søgt efter lignende cases her på eksperten. Der er blevet foreslået antivirus. Det har jeg kørt. Ingen virus. Der er også blevet foreslået at slette normal.dot, fordi den kan være 'snavset'. Jeg har søgt i (Funktioner / Indstillinger / Filplaceringer / Brugerskabeloner). Når jeg vælger Rediger, er meldingen at mappen er tom.

Er der nogen af jer der har bud på hvad der er galt ?

På forhånd tak.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. april 2012 - 14:10 #1
Når du får fejlkoden, er dine PowerPoint-billeder indsat som felter, sandsynligvis felter af typen LINK, som har en sti til PowerPoint-filen. Hvis du har indstillet Word til at opdatere felter ved åbning (standardindstilling), vil Word prøve at få fat i PowerPoint-filen for at opdatere felterne. Hvis den fil så ikke findes i den angivne placering, kan det få Word til at søge rigeligt længe, hvilket kan resultere i, at programmet hænger (svarer ikke).

Hvis du taster Alt+F9, får du vist feltkoderne. Alle felter er omgivet af { }. Alt+F9 skifter tilbage til feltresultater igen.

Andre har haft samme problem i forbindelse med PowerPoint/Word. Se f.eks. følgende tråd:
http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/94638-Embedded-PowerPoint-Slide-problem-(Word-2003-SP2)

Muligheder:
Du skriver, at du har XP. Hvis du dermed mener, at du bruger Word 2002 eller 2003, kan du prøve at slå opdatering af felter ved åbning fra: Funktioner > Indstillinger > fanen Generelt > Opdater kæder ved åbning (oversat efter hukommelsen fra engelsk version). Så kan du måske åbne filen uden problemer med alle PowerPoint-billeder i behold. Ellers må du have fat i filen fra låne-PC'en igen.

Du kan så prøve at låse felter som forklaret i ovenstående tråd. Du behøver dog ikke en makro til det (en makro findes i ovenstående tråd), hvis du ikke har andre felter ud over PowerPoint-links og indholdsfortegnelsen (som også er et felt): Marker alt EFTER din indholdsfortegnelse og tast Ctrl+F11 for at låse alle felter i det markerede (Ctrl+Shift+F11 låser op igen). Hvis du aldrig ønsker at kunne opdatere fra PowerPoint, er det dog bedre helt at fjerne dine felter og dermed dine links. Du kan ændre et felt til alm. "fast" indhold ved at markere det og taste Ctrl+Shift+F9.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. april 2012 - 14:39 #2
Mange tak. jeg kigger på det og vender tilbage.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. april 2012 - 15:16 #3
Nu har jeg indsat det omtalte dok. uden formatering i et helt nyt dok. Hver eneste gang jeg gjorde det mindst i det problematiske dok., svarede Word ikke.

Mine PP-billeder skal ikke kunne redigeres eller opdateres. Hvordan indsætter jeg dem i det nye dok ?

På forhånd tak.
Avatar billede mireigi Novice
12. april 2012 - 21:15 #4
Kopier billederne til Paint, marker det hele ([Alt] + A) og kopier det ind i dit Word dok.

Så kopierer du indholdet af billedet over i Word, i stedet for et link til et billede/PP.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
13. april 2012 - 13:57 #5
Tak for jeres tid, til jer begge.

Det fungerer fint nu med det nye dok.

Jeg indsætter PP-billederne som 'Billede' i Word og det fungerer helt fint. Ingen koder.

Send mig venligst svar, så I kan blive honoreret. (Jeg formoder at jeg gerne må give point til jer begge ! ?)
Avatar billede mireigi Novice
13. april 2012 - 15:56 #6
Bare giv alle pointene til lene-fredborg, hendes løsning var vidst den mest fyldestgørende.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
13. april 2012 - 18:32 #7
Miregi: OK. Fint.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
26. juli 2012 - 13:27 #8
Jeg har ikke hørt fra Lene Fredborg og lukker hermed spørgsmålet
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. juli 2012 - 22:38 #9
Helt OK. Af en eller anden grund har jeg ikke set din #7.