Avatar billede berg Nybegynder
07. august 2001 - 16:53 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Proftpd

Hej

Jeg har sat en linux pc op, med fast ip. Jeg har proppet proftpd ind, og rettet den til. Når jeg forsøger at starte den fra prompten siger den:
Starting Proftpd: Was not suspended
                                        [ O.K ]

Og så kommer den med [root@osv.] igen

Når jeg så forsøger at connecte til den fra en anden \'puter, timer den out!

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede berg Nybegynder
07. august 2001 - 16:54 #1
Jeg kan i øvrigt godt pinge den fra den anden \'puter
Avatar billede vladimirr Nybegynder
07. august 2001 - 17:40 #2
Vil du evt have en proftpd.conf der med garenti virker ?
Avatar billede berg Nybegynder
07. august 2001 - 17:41 #3
ja, tak!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
07. august 2001 - 17:42 #4
Kan jeg ikke maile den til dig ?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
07. august 2001 - 17:44 #5
Hvis du prøver at logge ind som root, vil den også afvise dig da det ikke er smart, og ikke bør ske !

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
07. august 2001 - 17:45 #6
Det var selvfølgelig et svar..
Avatar billede peter_m Nybegynder
08. august 2001 - 08:41 #7
Måske er det en firewall der spære fra connection.

Hvis du havde fået connection refused så er det fordi den tjeneste ikke tillades men hvis den timer ud så kan det evt. være firewall\'en.

Prøv at slå den fra for at teste.

Dette hjælper dog ikke på dit suspended problem.
Avatar billede verylittlebit_ch Nybegynder
08. august 2001 - 21:37 #8
Jeg tror ikke at det er en firewall der spære, det er fordi du ikke tillader anonymous ftp i proftpd.conf
Avatar billede berg Nybegynder
09. august 2001 - 14:11 #9
Peter_m-Hvordan slår jeg så min firewall fra? (tanken slog mig oxo lige, men jeg kan ikke finde den satan nogen steder)

Verylittlebit_ch->Det mener jeg at jeg gør! men den kan slet ikke for kontakt til IP:21, den ville vel sige et eller andet lort til mig hvis jeg ikke måtte anonyme!?

Jeg har fået fjernet det suspend, ved at skrive ./proftpd suspend så fjernede den det, og når jeg forsøger at køre den nu siger den allowing sessions eller sådan noget, men det hjælper ikke noget!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
10. august 2001 - 18:50 #10
Du kan slå din firewall fra i setup -> Du vælger bare at den ikke skal starte af sig selv.
Avatar billede berg Nybegynder
10. august 2001 - 19:07 #11
Takker! es virker
Avatar billede vladimirr Nybegynder
10. august 2001 - 19:13 #12
Takker for point :)