Avatar billede eldar517 Nybegynder
11. april 2012 - 15:58 Der er 4 kommentarer

192.168.1.1 kan ikke connect

´hej jeg har et problem når jeg skriver min routers ip 192.168.1.1
så kommer gidder den ikke at poppe op istedet gir den mig det her

Oops! Google Chrome could not connect to 192.168.1.1
Did you mean: www.­192.­168.­1.­1rr.­com
Additional suggestions:
Try reloading: 192.­168.­1.­1
Search on Google:

det plejede ellers at virke fint
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. april 2012 - 16:48 #1
Er du sikker på det er din standard gateway?

Prøv at åbne kommandotolken:
XP: start -> kør og skriv cmd
WIN 7/Vista: Windows ikon -> skriv cmd i søg-feltet

Og skriv ipconfig /all

og se om det er din standard gateway.
Avatar billede Sengekanten Nybegynder
12. april 2012 - 11:01 #2
Er du på trådløs eller med kabel, hvis det er trådløs så kan du prøve igen med kabel, der er nogen gange det godt kan drille når man  prøver at tilgå sin router trådløs. Men som Michael skriver så husk lige at være sikker på at din standard gateway er rigtig.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
12. april 2012 - 12:53 #3
Prøv med http://192.168.1.1

ellers så tjek om din Hosts-fil evt. kan være beskadiget.

Skriv i Kør:
%windir%\System32\drivers\etc

Åbn din Hosts-fil i notepad
Avatar billede pvaa Nybegynder
12. april 2012 - 13:06 #4
Hej eldar517,

Har lige løst samme problem hos en bekendt.
Problemet kan nogen gange ligge i, at routeren kan slå fra, hvis man skal sige det på en brugervenlig måde. Dvs. at din router har en fejl forbindelse, på en eller anden måde. Højst sandsyneligt et defekt, dårligt eller beskadiget lan-stik fra din ISP til din router.

Prøv engang at genstarte routeren, og connecte i din browser med adressen:
http://192.168.1.1/ eller
http://192.168.0.1/

Er det kun din egen pc som fejler, eller kan alle computere omkring dig ikke connecte?

Venlig hilsen,
pvaa