Avatar billede jso Nybegynder
11. januar 2000 - 07:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort problem

Er der nogen i dette gode forum som kan hjælpe mig??
Jeg har et Matrox G100 og har prøvet at skifte dette kort ud med et Velocity 100.
Nu kan maskinen ikke fange skærmen, så der kommer et skærmbillede frem. Den siger en masse bip-lyde når jeg starter op. Jeg har tjekket at kortet sidder rigtigt i og skærmen er også sat rigtigt i stikket.
Jeg har prøvet at sætte det gamle kort i igen og det virker heller ikke længere.
Avatar billede joker73 Nybegynder
11. januar 2000 - 08:16 #1
er dette ikke begge PCI kort? prøv evt. et andet pci-slot..

Joker
Avatar billede jso Nybegynder
11. januar 2000 - 08:44 #2
Det er begge AGP-kort.
Avatar billede mega Nybegynder
11. januar 2000 - 09:21 #3
Det lyder ikke ret godt. Hvis du er helt sikker på at du har sat begge kort rigtigt i. Det er højest sansyneligt at enten begge grafikkort er futtet af eller måske er det din ram. Hvis du har din bundkorts manual kan burde du kunne se hvad de bip der kommer fra din computer betyder. Fx. om det er en ram fejl eller et fejl ved grafikkortet. Det er svært at sige om det statiskelektrisitet der har ødelagt enten rammen eller grafikkort men det højest sansynligt.

Det kan også være nogen helt andet som fx. at din AGP port, på en eller anden måde, er blevet rykket løs fra bundkort sådan at der er opstået en løs forbindelse på bundkortet. Sidst men ikke mindst, kan det jo oxo være hele dit bundkort der er futtet af.

Prøv at sætte et PCI grafikkort i og se om skidtet starter.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
11. januar 2000 - 10:03 #4
Hvis bib-lydene er nogenlunde som følger:
Et langt bib efterfulgt af nogle korte bib, så er det fordi at pc'en ikke kan finde grafikkortet.
Er det nogle konstante bib der kommer er det din RAM der er problemet..

joker
Avatar billede gnarf Nybegynder
11. januar 2000 - 11:13 #5
Det lyder jo ikke for godt, men jeg ville som en sidste test lige hive alt af bundkortet, undtagen cpu, ram og et af grafikkortene. Test så om computeren kan komme med et billede.  Jeg har før haft lignende problemer og det ender ofte med at skyldes løse kabler andre steder.

Ellers er det altid en god ide at lytte efter antal bip. Som joker73arb skriver :)

Tjek eventuelt følgende spørgsmål for en oversigt over hvad et givent antal bip betyder: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=8720
Avatar billede michelle Nybegynder
11. januar 2000 - 11:20 #6
Hvis du har sat kortne rigtig på,med de rigtige driver og der fortsat er vrøvl med maskinen,så prøv at starte maskinen op uden kort,se hvad der sker,der efter prøver du igen med det gamle kort,det har jo virket,hvis det ikke virker,så må den være stået af(REP)
PS.husk at kigge efter i kontrolpanel
om grafik kortet er til at finde.
kig lige efter om der er løse stik/ben
osv.
Avatar billede th Nybegynder
11. januar 2000 - 13:29 #7
Kunne det ikke være en BIOS fejl?
Avatar billede joker73arb Nybegynder
11. januar 2000 - 13:37 #8
har du tjekket bib-lydene???

Joker
Avatar billede jso Nybegynder
11. januar 2000 - 13:44 #9
Forløblig tak for alle svar.
Jeg sidder på jobbet i øjeblikket og har derfor ikke mulighed for at prøve noget lige pt.
Der kommer bip-lyde. nogenlunde sådan her. biip bip bip bip, kort pause også 2 eller 3 bip igen og så sker der ikke mere.
Jeg låner et PCI-kort med hjem, så kan jeg se om det AGP det er galt eller skærmen måske.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
11. januar 2000 - 13:58 #10
jepper.. den kombination af bib lyde du beskriver er helt sikkert grundet manglende detection af grafikkortet...

Når du alligevel har kabinettet af (og maskinen slukket!!!) så prøv at sætte dit oprindelige AGP kort i, og forsigtigt vrikke med det fra side til side, således at du påvirker de små connectorer på begge sider af AGP-slottet. Herefter prøver du at tænde for maskinen igen...

Joker
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. januar 2000 - 16:29 #11
Det er ikke skærmen, den er gal med. En pc kan godt starte op uden skærm. Ved visse graffikkort starter vindows dog ikke rigtigt, men pcen starter altså også op uden skærm, så det er ikke den, den er gal med.

Jeg gætter også på dit problem måske er, at dine ram ikke sidder ordentligt eller naturligvis graffikkortet.