Avatar billede allowishus Nybegynder
10. april 2012 - 16:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Barracuda 7200.11 SATA HDD, findes som drev men ikke som disk

Hej Eksperter :)

Min 1 Tb eksterne USB HDD havde et harddisk crash, som gjorde at jeg ikke kunne komme igennem til den via USB'en på min laptop. Nu har jeg så anskaffet mig en ny stationær, som har SATA og åbnet den eksterne harddisk's hus, for at finde en Barracuda 7200.11 SATA HDD indeni og tænkte at jeg ville give den et forsøg mere via SATA. Den finder hardisken i BIOS og når Windows (XP) er startet op viser den 2 drev fra hvor den fungerede via USB. Dog er der ikke adgang til dem (rimeligt nok, pga. hd crash) og i Diskmanager, hvor jeg jo gerne ville skrive en helt frisk partition, finder den ikke disken overhovedet og slet ikke de drev/partitioner den viser i My Computer. Jeg har prøvet Partition Magic 8 (som melder en Init fejl og lukker sig selv) og Partition Table Doctor 3.5 (som ikke finder disken) uden held. Er den død eller er der håb? Jeg overvejer om en Low Level Formatering vil få gang i den igen eller om den slags programmer overhovedet vil kunne finde disken, når nu ingen af de andre kan
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. april 2012 - 16:15 #1
Lige netop den model har efter sigende problemer med frimwaren, jeg ved der er et firma der til en billig penge kan opgradere den eller evt. hvis død redde dine data.
Opgaven er bare jeg ikke kan huske hjemmesiden beklager
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2012 - 16:15 #2
Partition magic den er sandelig gammel. Hvid sdisken kan findes, så kan "Testdisk" finde den. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Og Vejledning: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. april 2012 - 16:16 #3
har nu fundet siden.

http://pad-dataservice.dk/index.aspx?F_ID=211&TS_ID=6

håber det evt. kan brige dig vidre
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. april 2012 - 17:21 #4
Har lige fornylig sendt 2 stk. af den model retur og der findes en firmvare opdatering til modellen men den skulle have være kørt før det gik galt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. april 2012 - 17:27 #5
Du skal herind for at få en aftale med dem.
http://kortlink.dk/seagate/atkp
Avatar billede allowishus Nybegynder
10. april 2012 - 18:13 #6
tak for link, men den er mange år gammel og pillet ud af sit originale hus, så den tror jeg sgu ikke de hopper på
Avatar billede allowishus Nybegynder
10. april 2012 - 18:16 #7
Testdisk finder ingenting, men sadolin1978's link fik mig ind på at det nok er firmwaren den er gal med og at eftersom de data der ligger der på og egentligt også selve disken var afskrevet som døde, tror jeg vil vove mig ude i at forsøge at unbrick'e den vha nogle af de guides der ligger på nettet
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. april 2012 - 19:15 #8
jeg vil kun sige held og lykke herfra og håber at hvis det lykkes du så vil smide et link til disse clip.

skal det så forståes som du vil have et svar eller vil du afvente evt flere gode løsnings muligheder
Avatar billede allowishus Nybegynder
10. april 2012 - 19:44 #9
jeg vender tilbage i morgen, når jeg fået mig en passende størrelse torx bit. Så skal i nok få at høre hvordan eventyret gik :)

@sadolin1978: Jeg vil betragte dit forslag som et brugbart svar, da jeg nok selv burde havde opdaget at firmwaren er notorisk usel
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. april 2012 - 20:01 #10
det er så ok endnu engang held og lykke med projeket