Avatar billede Haack7700 Nybegynder
10. april 2012 - 12:18 Der er 2 kommentarer

Ny bærbar til det hele.

Hej.

Jeg sidder i en situation hvor min vel snart 3 år gamle VAIO er ved at være slidt op. (S-model med 13.3 skærm.)

Derfor er jeg gået i gang med at kigge efter ny bærbar, men det er jo en jungle. Jeg har kigget på noget samsung series 9 og den nye VAIO S-modeller, men ved ikke rigtig om det er gode køb. De ligger jo lidt i den dyre ende, men det er vel ret svært at finde pænere bærbare der kan komme i nærheden af dem.

Jeg har mange gange gerne ville kunne spille lidt på min computer og det gik da også fint nok i starten af min nuværende computers levetid hvor det både blev til en god omgang CS og COD MW2 uden de store problemer.. Har nok efterhånden vænnet mig til tanke om at jeg ville få bedre produkter til mine behov i at købe en consol ved siden af og så ellers få mig en let og batteristræk bærbar som jeg kan bruge til skole og rejse.

Men hvis nogen kan hjælpe med et alternativ der kan dække behovet for en computer med en 13 tommer skærm, let og stærk vil jeg meget gerne høre om det.

På forhånd tak..

Ps. hvis man holder fast i at enten Samsung 9 series eller VAIO S er et godt køb hvilken specifik model er så nok.. for jeg er meget i tvivl omkring hvorvidt en core i7 er nødvendig eller om man kan nøjes med i5..

Haack
Avatar billede Wernstar Nybegynder
12. april 2012 - 10:38 #1
Jeg vil anbefale Core i5. En i7 bruger for meget strøm, og det er alligevel grafikkortet som vil flaskehalsen i dit system.
Jeg købte en HP Envy 15,6" med core i7 og 8 GB ram. Knald hurtig, lige indtil man smed en spil på den, så var grafikkortet stærkt underdimensioneret.

Skal der spilles, så køb en konsol eller en stationær medmindre du vil have "slæbbar" i stedet for en bærbar :)

Jeg har skiftet den gamle HP Envy ud med ny, en 14" 1090oe. Core i5, 6GB ram, 500 GB HDD, og nice design. Lys i tastaturet er en undervuderet detalje når det er mørkt! :) Det følger også ekstra batteri med!

Har ingen erfaring med Samsung eller Sony. Ved bare at de billige bærbare computere er noget skrammel. Har endnu ikke mødt én der har været direkte glad for en computer købt i elgigaten til 5.000 kr...

God jagt!
Avatar billede Haack7700 Nybegynder
22. september 2012 - 02:44 #2
tak! jeg tror jeg har besluttet mig nu.