Avatar billede klovnefisken Nybegynder
09. april 2012 - 21:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

video html5 ipad

Hej alle , nu håber jeg alle har haft en dejlig påske ferie

men jeg har prøvet lidt af hvert, men ikke det rigtige desværre, så derfor håber jeg der er en der har et godt svar til mig
jeg prøver at få noget video til at virke på pc/mac og ipad
men ipad kan jeg ikke få til at virke, og har heller ikke kunne finde løsningen online :(

min kode er
<video controls autoplay style=width:240px;height:160px" id="front_video" >
<source src="video/test.mp4"  type="video/mp4"/>
<source src="video/test.ogv" type="video/ogg" />

Din browser understøtter ikke video, brug firefox, crome eller safari
</video>

håber der er nogen der kan give et svar til hvad jeg mangler her for at det virker på en ipad,

M.V.H. Bruno
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2012 - 22:14 #1
<ole>

Du skal formodentlig også lave en .m4v video og implementere den med:

<source src="video/test.m4v" type="video/mp4">

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2012 - 22:17 #2
Jeg har også set koder à la:

<source src="video/test.mov">

.mov er et Apple format, men om det er nødvendigt for visse versioner af iPad/iPhone, ved jeg ikke.

.m4v er også et Apple format, og det ved jeg objektivt bliver brugt for at understøtte Apple produkter under HTML5
Avatar billede kjeldsted Novice
10. april 2012 - 00:45 #3
En h.264 mp4 fil skulle da bestemt kunne læses af iOS. Gemmer du filen som h.264, eller hvad?
Avatar billede klovnefisken Nybegynder
10. april 2012 - 15:41 #4
jeg kikker lidt på de ting der er skrevet her , så vender jeg tilbage
Avatar billede klovnefisken Nybegynder
30. juli 2012 - 14:35 #5
hej
Avatar billede olebole Juniormester
30. juli 2012 - 14:50 #6
Hvad blev løsningen?
Avatar billede kjeldsted Novice
30. juli 2012 - 15:30 #7
Jamen, hej, da.
Og det var så lidt med hjælpen ;)