Avatar billede Hvingelby Nybegynder
09. april 2012 - 15:56 Der er 10 kommentarer

Internettet hopper af og på.

Hej alle.
Jeg har et problem med, at min forbindelse til internettet hopper af og på. Det er typisk sådan, at hvis jeg tænder min bærbar computer, og router på samme tid, så er der sædvandlig forbindelse i omkring 20-30 minutter, og så pludselig, er der ingen forbindelse. Så siger routeren (fra Netgear) at den ikke har internet. Den eneste måde jeg kan få net på igen, er ved at slukke routeren, og så tænde for den igen, og så virker det igen, internettet. Men stadig kun i 20 minutter igen. Det er sket for 2 dage siden, og er nu sådan hele tiden.
Hvorfor kan det være sket, og hvordan fikser jeg det hurtigst muligt?
Avatar billede egmose Novice
09. april 2012 - 16:17 #1
Er det trådløst eller med kabel?! Har du nogen programmer kørende der kræver meget forbindelse? Streamer du f.eks. film eller musik? Måske du downloader et eller andet?!
Avatar billede Hvingelby Nybegynder
09. april 2012 - 16:42 #2
Det er trådløst.
Ingenting nej. Det er kun diverse internet sider (Facebook, youtube, netaviser osv.) Og selv før i tiden når jeg downloade eller brugte Spotify, så er det normalt ingen problem.
Avatar billede sadolin1978 Novice
09. april 2012 - 16:45 #3
hvor mange er der på din trådløse ?
kan den evt. være åben så din nabo eller andre kan komme på ?
har du prøvet om det samme sker med kabel ?
Avatar billede egmose Novice
09. april 2012 - 16:48 #4
Så lyder det til at nogen i dit nærområde, bruger en "kanal" der ligger meget tæt op af din.

Du skal ind i din router, og ændre kanalen. Du skal finde en kanal der ligger så langt fra dine naboers som muligt.. Du kan se hvilke kanaler du selv og dine naboer bruger, med det her program: http://netstumbler.dk.malavida.com/d4805-download-gratis-windows

Hvis din nabo f.eks. bruger kanal 6, vil det i realiteten sige at de bruger kanal 5,6 & 7. Derfor kan det anbefales at du bruger kanal 3,4,8 ell. 9..
Håber det giver mening :)
Avatar billede egmose Novice
09. april 2012 - 16:49 #5
Er der forresten kode på dit netværk?!
Avatar billede Hvingelby Nybegynder
09. april 2012 - 16:50 #6
Vi er to computere. En stationær som er på med kabel, og min egen. Stationæren er på med kabel, og der sker præcis det samme. Det er nede ved routeren at den siger, at der ikke er forbindelse. Så det er begge maskiner det går ud over.
Der er kode på vores netværk, så det er kun min familie der kan komme på (vores 2 computere)
Avatar billede Hvingelby Nybegynder
09. april 2012 - 16:52 #7
Eller der er forbindelse, bare ikke til nettet. Så jeg har fuld forbindelse, hvis I er med.
Avatar billede Hvingelby Nybegynder
09. april 2012 - 16:55 #8
#egmose, nej det giver desværre ikke mening. Jeg er slet ikke inde i it eller computer, så det forstår jeg ikke.
Avatar billede Sengekanten Nybegynder
12. april 2012 - 10:50 #9
Det kunne godt lyde som om at der er en fejl på routeren eller længere ude.. Jeg ville næste gang det sker altså nå du ikke har net  så ringe til din udbyder, de skal kunne se om det er din router eller om det er dem der har et problem. Håber det kan hjælpe dig.
Avatar billede Sofus Vase Praktikant
03. februar 2021 - 16:12 #10
I er faktisk alle helt forkert på den