Avatar billede aaaaanna Nybegynder
08. april 2012 - 23:06 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar - men hvilken?

Det er det klassiske spørgsmål, men: Jeg skal købe ny bærbar og jeg har ikke forstand på fx grafikkort. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter eller hvilke mærker.

Mine præferencer er:
1) vægt på max 2,5 kg
2) helst  mindst 15" skærm
3) Helst mindst 2 ghz cpu
4) helst mindst  4 gb ram
5) skal hovedsageligt bruges til studie MEN ville være rigtig fedt hvis den kunne game lidt også. Egentlig vigtigst med COD Modern Warfare 3.
6) max  4-5000 kr.

Jeg er ikke klar over om det kan lade sig gøre? Jeg har kigget på edbpriser og fundet nogle Lenovo, men så vidt jeg forstår er de ikke gode til at game på? Så mit spørgsmål er hvad ville være et godt køb? (:
Avatar billede strych9 Praktikant
08. april 2012 - 23:25 #1
Se om du kan lide nogen af de her:
Fujitsu Lifebook AH531
Lenovo ThinkPad Edge E520
Toshiba Satellite L755D-14M
Samsung 300E5A-S03
Dell Inspiron 15 N5050
Acer TravelMate 5760
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
08. april 2012 - 23:43 #2
Synes fx Lenovoen er tiltalende men jeg har hørt at det grafikkort der er i den ikke er godt til spil? De der Intel Graphics HD ? Er det rigtigt?
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 00:06 #3
Intel Graphics HD er et indbygget grafikkort. Det er (som du selv siger) elendig til gaming.

strych9: Hvad er det dog for en vildledning!? Og husk nu at det er god skik på Eksperten.dk at vente med at lægge Svar til man bliver bedt om det ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 00:11 #4
Til dit budget er dette: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5894317;6303609 nok noget af det bedste. Dog kan de ikke trække MW3 ordenligt. Hvis du til gengæld ofrer en tusse mere så får du en computer der begynder at ligne en gamerpc: http://www.edbpriser.dk/baerbar/msi-ge620dx-462ne-id-5490339.aspx
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
09. april 2012 - 11:31 #5
pstidsen - Tak for svar! (:
Jeg så lige dine links og jeg ved ikke helt hvorfor men har sådan en idé om at acer ikke er så godt?
Men tror bare jeg dropper ideen om at den skal kunne spille MW3 - jeg har alligevel en god stationær som sagtens kan (:
Den må til gengæld godt kunne spille Sims3 (haha ja i know..) men det kan de fleste vel også? Eller kan Intel Graphics HD ikke det?
Håber det er i orden jeg lige trækker spørgsmålet ud (:
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 12:30 #6
Der er en del der mener Acer er noget billigt (eller det er et faktum at det er billigt) skrammel. Har lige fundet fire nye som ikke er Acer, men næsten ligeså gode: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6437642;5822399;5514099;6672752 Den der til 3900 er godt nok billig i forhold til det den kan.

Til sammenligning er den bedre end min to år gamle bærbar (dog er grafikkort en smule dårligere), men min kostede 1500 mere. Jeg kan sagtens spille et spil der hedder LoL på højeste grafik uden lagg og det kræver mere end Sims 3.

Intel HD Graphics kunne nok godt trække Sims 3, men hvis du skal have en pc til 5000 så er du ikke tjent med så elendigt et grafikkort.
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
09. april 2012 - 12:41 #7
pstidsen - Ja den Fujitsu ser faktisk ret tiltalende ud.
Så din mening er at den vil være et meget bedre køb end en Lenovo med intel HD ? (:
Og hvad er din generelle mening om Fujitsu - hvis du har en? (:
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
09. april 2012 - 12:45 #8
Jeg havde fx kigget på den her: http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-b560-4330-danmark-id-6506067.aspx
Indtil jeg fik at vide at Intel HD Graphics er elendigt (;
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 13:12 #9
Fujitsu er fin kvalitet og på alle områder bedre end Lenovo'en. Også så meget bedre at det er 400 kroner værd!
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
09. april 2012 - 13:17 #10
Okay fedt. Jamen så er det jo nok den jeg må kaste pengene efter (;
Sidste spørgsmål: du skrev den havde et lidt dårligere grafikkort end din gamle bærbar, men du tror da stadig den sagtens kan trække sims3 ikke? (:

Bare svar gennem et "svar" så jeg kan give dig point (:
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 13:35 #11
Sagtens jo! Det er kun meget lidt dårligere ;-)
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
09. april 2012 - 13:46 #12
Mange tak for hjælpen :D!
Avatar billede haverslev Novice
09. april 2012 - 15:57 #13
Fujitsu Lifebook AH531 - blev da nævnt allerede i #1
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 16:53 #14
Bare lidt vattet at skrive modeller uden links. Noget bøvl at slå så mange computere op. Man må jo have kigget på nogle links for at kende modellerne..
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
09. april 2012 - 16:58 #15
Jeps men der er mange forskellige slags når man søger på den så jeg har nok set en af dem med Intel HD grafikkort og tænkt at det ikke var optimalt.
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 19:02 #16
Hvis du finder en der ikke har Intel HD grafikkort kan du lige skrive det grafikkort den så har herinde, så kan vi tjekke om det er godt nok ;-)
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
09. april 2012 - 21:38 #17
pstidsen
Jamen det er netop den du anbefalede (;
http://www.kontorlinien.dk/PartDetail.aspx?q=p:4645042

Nu har de skrevet specs på (efter jeg bad dem om det)...
Avatar billede pstidsen Novice
10. april 2012 - 12:31 #18
Så er det bare at slå til!
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
11. april 2012 - 17:34 #19
Nu har de (kontorlinien) skrevet at computeren er udgået?!
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 17:45 #20
Så kontakt dem =)
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
11. april 2012 - 17:55 #21
Jep de siger den er udgået.. Men så skal jeg til at finde den et andet sted. Det er bare så besværligt for edb-priser angiver ikke andre sælgere..
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 18:48 #22
Så må du nok finde en anden ..
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
12. april 2012 - 10:17 #23
Tror du? ): Arjh hvor irriterende.
Jeg ved bare ikke om han mente udgået fra DERES sortiment eller generelt udgået... Han havde lige selv skrevet at den var helt ny :S
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2012 - 16:34 #24
#23: Tjaaa det ved jeg jo heller ikke =) Ring til Fujitsu?
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
12. april 2012 - 20:12 #25
Den er vist udgået for kan ikke finde den nogle steder ):
Har du et andet godt forslag? hvis det ikke skal være acer eller HP ?
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2012 - 23:21 #26
Så skal de jo være en af de tre andre fra det link vi havde fat i: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6437642;5822399;5514099;6672752

Hvilken synes du bedst om? Så kan vi jo altid snakke om hvilken der er bedst specifikationsmæssigt.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. april 2012 - 15:09 #27
Tsk så mit svar kaldes vildledning og vattet, og afvises til sidst, på trods af at brugeren rent faktisk vælger den model....
Mine forslag holder sig desuden alle under de ønskede 5000, hvilket man ikke kan sige om de 3 det er nede på nu.
Nuvel, jeg er vist færdig her..
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2012 - 18:11 #28
#27:
1. Du foreslår computere med Intel HD Graphics. Hvis du siger det ikke er vildledning når der spørges til en computer der kan spille MW3 (at spillet så er droppet senere er en anden sag) så ved heg ikke hvad det er!

2. Spørger har ikke valgt nogen endnu.

#26: Jeg synes du skal vælge ASUS eller Dell. Nok Dell pga. dens lave vægt.

PS: Jeg tager til New York i morgen tidlig, så svarer nok først om en uge. I må ha det!
Avatar billede haverslev Novice
13. april 2012 - 18:21 #29
#28:
1. Du foreslår computere med Intel HD Graphics. Hvis du siger det ikke er vildledning når der spørges til en computer der kan spille MW3 (at spillet så er droppet senere er en anden sag) så ved heg ikke hvad det er!

Det kan du slet ikke udlede, det korte af det lange er at den FSC model der er blevet nævnt i #1 og med det model nr. som og så er med dedikeret grafikkort.

2. Spørger har ikke valgt nogen endnu.
Nææ, men du har fået points også bør du gøre arbejde færdigt :-)
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2012 - 18:49 #30
Hvilken FSC model?

Har bestemt også tænkt mig at hjælpe aaaaanna i mål. Dog kommer der jo den New York-tur i vejen.
Avatar billede haverslev Novice
13. april 2012 - 18:58 #31
#1
Fujitsu Lifebook AH531

Samme som du har med i #6 og der skrives om resten af spg.
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6437642;5822399;5514099;6672752
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2012 - 19:38 #32
Hvis du læser HELE tråden vil du se at der er opstået tvivl om om den har dedikeret grafikkort (måske er der flere versioner) og om den er udgået.
Avatar billede haverslev Novice
13. april 2012 - 19:54 #33
Det ændre jo ikke ved, at det er samme model I forslår.
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2012 - 21:13 #34
Nej men du skriver at "(...)det korte af det lange er at den FSC model der er blevet nævnt i #1 og med det model nr. som og så er med dedikeret grafikkort." og det er jo ikke sikkert.
Avatar billede haverslev Novice
13. april 2012 - 21:39 #35
Påpeger blot at I begge har forslået den samme FSC maskine

Som du skriver i #28 til strych9
1. Du foreslår computere med Intel HD Graphics
det kan du jo ikke udlede af indlægget i #1, Begge AH531
og de foreslåede kan være med GT525M dedikeret grafikkort.

Men jeg vil da lige forslå en billigere HP model:
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4395

http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6750M.43958.0.html
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2012 - 22:12 #36
Det er da meget fint den er billigere, men den har en elendig processor ;-)
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2012 - 15:19 #37
Kan da sagtens klare de spil osv.
CPU er fuld på højde med Intels I3/I5, det er jo ikke KUN Ghz det kommer an på for at være en hurtig cpu - og de nye AMDcpu`ere er faktisk blevet meget bedre og bliver ikke så varme ved spil og den slags belastning
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
15. april 2012 - 22:43 #38
#27
Da jeg søgte på Fujitsu'en du foreslog så fandt jeg den kun med Intel HD og jeg udelukkede det derfor. Har så fundet ud af nu at den model der ikke har intel HD er udgået ):

pstidsen
Ja asus'en vejer desværre ret meget ): (og tak for al hjælpen (: )

haverslev
Jeg har godt tjekket dit link til HP'en... Jeg ved ikke helt hvorfor men har lidt noget i mod HP. Synes jeg har set for mange der har haft problemer med HP. Er der hold i det eller har jeg bare være uheldig?
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
15. april 2012 - 22:53 #39
Hvordan med den her?
http://www.computersalg.dk/produkt/650386?varenummer=650386&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser

Ville den være dum at købe for 300 kr mindre end nedenstående. Altså jeg mener får man meget mere for de ekstra 300 at det ville være dumt at købe den øverste?

http://www.wupti.com/Produkter/522700_(Wupti).html?utm_source=edbpriser&utm_medium=partnersite

jeg så også den her:

http://www.fcomputer.dk/computer/baerbar/sony/vaio-e-series-vpc-ea4s1e-b-4gb-core-i3-14-hd5470-sort.html

Undskyld jeg er så besværlig