Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
06. april 2012 - 23:46 Der er 7 kommentarer

Computer fryser ved opstart

Hej eksperter!
Jeg slukkede min computer i går aftes på normal vis, men her til morgen da jeg ville tænde den igen nåede den ikke længere ind til "starter windows" hvor den fryser. jeg har efterfølgende prøvet at tænde den i fejlsikret tilstand og genoprettet systemet til et tidligere tidspunkt, men ingen af delene hjalp.
Jeg har søgt lidt rundt på nettet for at finde fejlen men er ikke kommet nærmere på en løsning.
Kan det være hardwaren den er gal med?
Kan den reddes eller skal der en ny computer til?
Håber nogen kan hjælpe mig!

OBS! Der er tale om Windows 7.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. april 2012 - 00:06 #1
Hvis du har en installations DVD så kør en rep.
Hvis ikke så find en kollega der har samme Bit  system som dig 32/64Bit og lav en reparations CD.  http://gratisupload.dk/vis_billede/64979/
Avatar billede Mallen32 Nybegynder
07. april 2012 - 00:13 #2
Hej

Om den kan reddes kommer an på om problemet er hardware eller software.
Du kan prøve at reparere installationen med din windows cd, hvis det ikke hjælper kan du prøve at reinstallere/formattere men inden det skal du nok lige lave en backup af dine filer og det kan du gøre med en live cd!
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
09. april 2012 - 14:39 #3
er det muligt at lave backup på usb?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2012 - 15:54 #4
Ja
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
09. april 2012 - 16:57 #5
Jeg har kørt en eller anden form for reperation. Nu mangler den bare en Windows installations CD. hvor får jeg fat i sådan en?
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
09. april 2012 - 17:28 #6
Er det muligt at ligge en installation over på et USB stick og køre installationen derfra?