Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
06. april 2012 - 22:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nvidia driver crasher konstant?

Hejsa allesammen, jeg har et problem med mit grafikkort som jeg tror i kan hjælpe med.

Mit Nvidia kort eller nærmere driveren vælger at crashe og starte igen mindst 20 gange om dagen, hvilket gør gaming umuligt og det at se youtube fx. til et mareridt.

Her for en uge siden begyndte min nvidia driver at crashe gang på gang, og det er kort sagt meget ødelæggende for min computer og mit arbejde/skole.

Jeg har re-downloadet driveren for at se om det ville hjælpe, men det hjalp ikke meget den crasher som den plejer.

Jeg har via. google fået et nys om at det mulighvis er fordi mine ram får for lidt strøm, hvordan finder jeg ud om dette kan være problemet.

Og hvad siger i? Hvad tror i problemet er.

Specs:
Windows 7 Home Premium 64 bit.
Grafikkort: Nvidia geforce gtx 460 (driver 296.10)
Processor: Amd Phenom(tm) II x4 965 processor (4 cpu's) 3.4ghz
Ram: 4096mb hukommelse

Hvis der er andet i skal vide så skriv endeligt bare.
Avatar billede pstidsen Novice
06. april 2012 - 22:39 #1
Hvis det er sket samtidig med en driveropdatering (?) så prøv en systemgendannelse. Prøv i det hele taget sådan en! ;-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. april 2012 - 23:20 #2
Gå ind på nvidias hjemmeside og lad den skanne efter hardware i din pc, så finder den dine grafikkort og downlader herefter de nyeste drivers. Hvis dette ikke hjælper så roll-back til dine gamle drivers dengang det virkede.
Avatar billede Mallen32 Nybegynder
07. april 2012 - 00:27 #3
Hvis du ikke havde problemer med grafikkortet tidligere kan du downloade en ældre driver og se om det virker.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 07:21 #4
prøv om du kan hvad der står i loggen

kontrolpanel-løsninscenter-vedligeholdelse-vis oversigt over pålidelighed

hvis du kan lav en test med burn in test

http://www.passmark.com/products/bit.htm

ofte skyldes genstarter ram fejl

du kan teste den med hirens hvor der ligger en i oversigten

http://www.hiren.info/pages/bootcd

hent den her næsten nede i bunden

http://www.hirensbootcd.org/download/

m.v.h
Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
08. april 2012 - 17:42 #5
Burnin siger at jeg ikke har nogle problemer.

Oversigten over pålideligheden viser at video enheden crasher omkring 50gange dagligt.

Hirens ved jeg ikke hvad jeg skulle downloade.

Med hensyn til gendannelse kan jeg ikke gendanne før problemet allerede var startet.

Jeg har downloadet den ældste driver jeg kunne finde, en ny beta version, og en driver der udkom sidste år. Problemet er stadig aktuelt.

Hvordan kan jeg finde ud af om det er et ram/strøm problem?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2012 - 08:05 #6
http://www.hirensbootcd.org/download/

nederst på denne side henter du

Filename: Hirens.BootCD.15.1.zip
hvis du bruger winrar som pakke program åbner den sig auto
den brænder du på cd som en bootbar cd

booter på på cd og der vil fremkomme memtest så du kan udelukke dine ram som ofte er fejlen

men det kan sagtens være dit graffikkort der er i udu

tag alt strøm fra maskinen
rør en jordbunden radiator
ud med graffikkort
ud med batteri på bundkort i et par minutter

sæt batteri i igen
sæt graffikkort i igen
sæt størm til
under opstart gå i bios og save
så er det udelukket at det skyldes en huske fejl fra din bios

vær metodisk

udeluk ram
udeluk graffikkort

virker det stadig ikke er der et skud til i bøssen
lån et andet kort og se om det forsætter med det
hvis det er tilfældet kan man prøve at geninstallere windows da graffikkort fejl ofte ligger gemt i fejl i den

har du mistanke direkte til dit graffikkort og vil gøre seancen med det kort

er der denne mulighed også

http://www.computerplanet.dk/service/

m.v.h
Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
09. april 2012 - 11:08 #7
Det der med at tage kortene ud ved jeg intet om. Jeg har lige geninstalleret windows men det tog kun 30sekunder så var problemet der igen. Jeg har bruget memtest tidligere den siger at jeg ingen problemer havde.

Jeg har prøvet et program der siger at min nvidia driver får 35hz(strøm går jeg ud fra) men ville virke bedst med 70hz, hvordan regulere jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2012 - 12:02 #8
det mener jeg kun man kan hvis driveren er skrevet til det

men du kan i skærm  ændre til andre hz

f.eks 60 hertz som er almindelig

kontrolpanel
skærm
skifte skærmindstillinger
avancerede indstillinger
skærm

jeg kan ændre fra 60-59 i min
Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
21. juni 2012 - 23:10 #9
Jeg fik sendt den til reperation, defekt video kort. Smid bare et svar en eller anden er ked af jeg ikke har skrevet noget før. Men har smidt det ud af hovedet med eksamener og alt hvad der nu har været. Tak for hjælpen ;)
Avatar billede pstidsen Novice
21. juni 2012 - 23:20 #10
Jeg springer over.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 07:51 #11
ok