Avatar billede mickeycph Nybegynder
06. april 2012 - 17:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Søgefelt på hjemmeside

Hej,

Jeg søger et søgefelt til en hjemmeside med 20-30 sider i alt. Den skal bare kunne søge internt.

Noget i den stil som på denne hjemmeside: http://www.biostol.dk/
Dog uden dropdown menuen foran.

Så det skal helst ikke være en google søgemaskine eller et søgefelt med "reklamer" i.

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
06. april 2012 - 17:13 #1
Hvis din side opbygget med fx ASP.NET eller PHP og en database kan du let lave en wildcard-søgning vha SQL - men hvis din side er opbygget i statisk HTML vil bedste løsning være netop en google søgning.
Avatar billede visto Professor
06. april 2012 - 21:00 #2
Jeg kan varmt anbefale Zoom fra http://wrensoft.com/ Den er ovenikøbet gratis, hvis man har under 50 sider. Det kan næppe gøres bedre.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
11. april 2012 - 16:39 #3
Hej visto,

Det lader til man søger via deres hjemmesides søgemaskine. Ville gerne have et helt lokalt søgefelt, lidt ala det du har på vinsiderne.dk
Avatar billede visto Professor
11. april 2012 - 17:55 #4
Nej, du søger ikke via deres hjemmeside. Du downloader maskinen fra deres hjemmeside her:
http://www.wrensoft.com/zoom/editions.html#free
og så er det "bare" at installere og konfigurere den. Og den er meget konfigurerbar, så man kan få den til at se ud og "opføre" sig som man vil. De har udførlig manual og en super mail-support.

Det er den jeg bruger på min hjemmeside.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
11. april 2012 - 18:55 #5
Den skal have et FTP Server navn. Hvordan finder jeg frem til det?
Avatar billede visto Professor
11. april 2012 - 20:07 #6
Spørg din webhost, som har de oplysninger.
Avatar billede visto Professor
21. april 2012 - 19:16 #7
Hvad fandt du ud af?
Avatar billede mickeycph Nybegynder
24. april 2012 - 06:10 #8
Hej, jeg har ikke fået løst det helt endnu. One.com siger der kommer en masse nye ting man kan bruge til hjemmesiderne, så venter lige indtil jeg ved hvad de ting går ud på. Vender tilbage derefter.
Avatar billede visto Professor
12. januar 2013 - 12:14 #9
Nu må det da vist være tid til at afslutte det spørgsmål...
Avatar billede mickeycph Nybegynder
16. februar 2013 - 17:57 #10
Ja ja, skal nok, selv om jeg stadig ikke har fundet en løsning på problemet. Ærgeligt.
Avatar billede keysersoze Guru
16. februar 2013 - 19:03 #11
lidt mere aktivitet fra din side så ville det såmen nok kunne have ladet sig gøre - du vendte fx aldrig tilbage på kommentarerne i #1...