Avatar billede Pingoxoxo Nybegynder
05. april 2012 - 15:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CPU blæser, strømforsyning eller bundkortet?

Hej.

Min cpu blæser stopper med at køre rundt, men åbenbart kun når jeg spiller. Hvis jeg kun bruger den til almindeligt office brug og se videoer er der ingen problemer endnu.

Når jeg tænder pcen starter cpu blæseren først op, når windows er i gang med at blive indlæst, min gamle cpu blæser startede op med det samme og hvis jeg sætter en kabinet blæser til 4-pin stikket starter den også med det samme ?

I bios under hardware monitor, kan blæseren kun køre hvis jeg sætter den til at den skal køre med min 37% (der flere valg muligheder). Og så på Hwmonitor at den højeste havde været oppe på 52%, før den var gået i stå?

Jeg har læst mig frem til at det ikke er så lige til, da det også kan være bundkortet eller strømforsyningen. Men i og med at de andre blæser startede med det samme når de sidder i 4-pin stikket får det mig til at tro at det er min nuværende cpu blæser det er galt med.

Mit spørgsmål er om der er nogen måde jeg selv kan udelukke om det skulle være bundkortet eller strømforsyningen?
Der er stadigvæk reklamation/garanti (producent garanti 6 år) på cpu blæseren, men hvis jeg sender den til reklamation og det viser sig det ikke er den, kan det kost over kr. 400 for at de har testet den og en ny koster med fragt ca. kr. 200,00.

Min PC:
windows 7 - 64-bit
MSI 770-C45 AM3
AMD Phenom II X4 955 Black edition 3,2 Ghz
CPU blæser Arctic Freezer 64 Pro
LC-power Titan 560w 140mm SLI
ATI Radeon HD6770 1GB med Arctic accelero L2 plus
Kingston value 4GB pc-1333
Samsung SpinPoint F1 750GB
Cooler Master Elite 332
2 x Arctic Cooling F12 Pro PWM

Håber I kan hjælpe mig med forslag, hælder til at købe en ny evt. Arctic freezer 7 Pro Rev. 2. Hvis problemet er det samme, bliver jeg nød til at købe ny strømforsyning og eller bundkort?
Avatar billede Pingoxoxo Nybegynder
09. april 2012 - 11:12 #1
Jeg har valgt at bestille en ny cpu køler/blæser (Arctic freezer 7 Pro Rev. 2) samt en ny strømforsyning (Arctic cooling Fusion 550F). Så håber jeg det hjælper og det ikke er bundkortet.
Avatar billede Pingoxoxo Nybegynder
20. april 2012 - 07:48 #2
Jeg fandt selv svaret, hvilket var blæseren, som også var der mistænke lå. Havde været rart hvis jeg bare kunne have købt en blæser istedet for en ny køler oveni. På arctic coolings hjemmeside kan man godt nok finde reservedele til deres enheder, men når man så går til indkøbskurven, har de ikke enheden :(.