Avatar billede sebastian_93 Nybegynder
05. april 2012 - 12:50 Der er 6 kommentarer

Hvilken computer burde jeg købe?

Hej Eksperten, jeg er på udkig efter en ny bærbar computer. Jeg har allerede en bærbar jeg låner, men som har Intel Core grafikkort, som desværre ikke opfylder mine behov - og som sikkert ikke kan komme til at spille diablo 3 som jeg tilfældigvis ved, at mange af mine venner allerede har besluttet sig for at de skal have.

Jeg bliver nød til at købe den fra fona, så der er en fin liste her: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=40&ikey=54 - men jeg har desværre ingen idé om, hvad hvad, der er væsentligt at, der skal være i (udover nividia geforce grafikkort).

Så hvilken computer skal jeg vælge hvis jeg vil have mest for pengene?

Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2012 - 12:56 #1
det er jo en personlig ting - men selv er jeg glad for tastaturet på asus, og de kører generelt en høj kvalitet.
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4404230280
ville være mit bud.
Avatar billede sebastian_93 Nybegynder
07. april 2012 - 13:22 #2
Puha, jeg synes det er dyrt, betaler man for mærket eller lign. Og er der andre computere der er bedre til prisen andre steder end fona?
Avatar billede sebastian_93 Nybegynder
07. april 2012 - 13:28 #3
Avatar billede Pingoxoxo Nybegynder
07. april 2012 - 13:43 #4
Et alternativ til førnævnte asus kunne være denne packard bell.
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4400540860
Lidt hurtigere cpu, samme grafikkort (630m er rename fra 540m). Dog færre ram og lavere skærmopløsning, men koster så også kr. 1300 mindre end asus modellen.
Avatar billede sebastian_93 Nybegynder
10. april 2012 - 15:41 #5
#4 Ja det lyder meget fornuftigt, jeg har umiddelbart ikke nogen idé om hvor stor indflydelse lavere ram og lavere skærmopløsning gør.

Men kan den spille battlefield 3, diablo 3 og sådan nogle spil?
- eller er jeg generelt "forsikret" for at kunne spille de nyeste spil?
Avatar billede Pingoxoxo Nybegynder
11. april 2012 - 09:48 #6
4 GB RAM er nok til at spille de nyeste spil. Battlefield 3 kræver minimum 2 GB RAM, men anbefaler man har 4 GB RAM. Og Diablo 3 kræver kun minimum 1 GB RAM og anbefaler 2 GB RAM. Så
der skulle ikke være nogle problemer der.

Skærmopløsning er hvor mange detaljer du kan se på skærmen den opløsning der er på den bærbare er udmærket til at spille på, men de fleste vil nok anbefale at tilslutte en ekstern skærm.
Men hvis dit budget ligger på de ca. kr. 5000, så vil jeg anbefale den førnævnte bæbare og så spare sammen til senere at tilslutte sn større skærm, f.eks. 22", idet det er lidt sjovere end at spille på en 15".