Avatar billede Julgus Nybegynder
04. april 2012 - 14:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere ram måske?

Hej Eksperten!

Har følgende computer:
http://i.imgur.com/58xMZ.png
http://i.imgur.com/kA9dm.png
http://i.imgur.com/rfLLp.png
http://i.imgur.com/jyOrC.png
http://i.imgur.com/JzTm2.png
(Hvis I mangler mere info, så sig til)

Den begynder at blive lidt langsom (har lige formateret i sidste uge) og går ned, når jeg har mange programmer åbne.
Jeg har ikke den store viden indenfor computere, men kan se at der kun er 1 GB ram? Ville jeg kunne mærke en fordel at købe flere RAM til den eller kan jeg ligeså godt finde mig en ny computer?

Computeren bliver kun brugt til internet relaterede ting som, video, mail mv. og Word osv.

Håber I kan hjælpe mig! :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. april 2012 - 15:06 #1
du vil få et mærkbart løft ved at gå op til 2-3gb ram - men det bliver aldrig en sprinter (jeg ville nok vælge at droppe dem, der sidder i, og så sætte et sæt på 4*1gb ram i maskinen - så de passer optimalt sammen)
Avatar billede pstidsen Novice
04. april 2012 - 15:38 #2
Tjek dog lige om det er rammene der ikke kan følge med (selvom det sikkert er dem) og ikke CPU. Dette gøres ved at overvåge bunden at joblisten i noget tid. Hvis det kun er RAM der er oppe op f.eks. 80%+ så er det naturligvis dem du skal have opgraderet.
Avatar billede dryndte Nybegynder
04. april 2012 - 16:03 #3
Havde det samme problem med min computer.
Den havde 8 Gigabyte RAM så kiggede jeg på min jobliste og så at min Cpu næsten altid var på 75-85% belastning og kunne ikke forstå det da de var en i7 3.6Ghz.

Så gik jeg ud i garagen og tog kompressoren og blæste luft i den. simpelhen fordi at der sad så meget støv omkring min Cpu og blæser og det ledte til en cpu som fik det utroligt varmt af ingenting, men efter at have blæst det væk virker den fuldt ud igen.
Avatar billede dryndte Nybegynder
04. april 2012 - 16:05 #4
Men kan se på dine billeder at det nok heller ikke ville skade med en eller 2 Gigabyte ram mere, men prøv det andet først ;)
Avatar billede Skumlos Nybegynder
04. april 2012 - 19:33 #5
Normalt skal noget ikke gå ned selvom du presser den. Ligemeget hvor lidt RAM du har, og du så begynder at bruge mere end du har, begynder maskinen at swappe ud på harddisken. Dette vil medføre ulideligt langsom maskine, men ikke nedbrud (med mindre du med nebrud bare mener den bliver udbrugelig). Nedbrud skyldes oftere skoddrivere, varme eller defekt hardware (hvilket også kan medføre varme, som beskrevet ovenfor). Nu ved jeg ikke hvad du lavede da du tog billederne, men ud fra dem ligner det ikke din CPU bliver for varm, til gengæld er RAM'ene godt maxet ud. Samtidigt er dit grafikkort ret varmt, især hvis det idler. Kører blæseren, eller er det et passivt kort? (7500LE var vist passivt ofte, men check lige).
Avatar billede Julgus Nybegynder
19. juli 2012 - 12:16 #6
Glemte at skrive at den virkede bedre efter støvfjernelse. :-)