Avatar billede Daniel1807 Nybegynder
04. april 2012 - 00:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fjernadgang til nas via webdav

Jeg har en nas på mit hjemmenetværk og har desuden adgang til den over internetet. jeg kunne dog godt tænke mig at benytte webdav til dette.
jeg har åbnet port 443 og 80 til nas'en.

så vidt jeg forstår skal man skrive noget i retning af https://ekstern ip/mappe
eller
https://ekstern ip/webdav/mappe
jeg har leget med lidt med kombinationerne og også indsat :80 eller :443  , men intet har virket. jeg har prøvet mig frem med programmet bitkinex, men blev ikke klogere.
hvad har jeg gjort galt eller mangker at gøre?

Jeg benytter windows 7 på min pc. nas'en er en d-link dns-320 og routeren er en netgear WGR614V9
Avatar billede majbom Novice
04. april 2012 - 11:10 #1
Har du aktiveret webdav på din nas?
Avatar billede Daniel1807 Nybegynder
04. april 2012 - 11:36 #2
umiddelbart ja.
jeg kan oprette brugere og angive om de har adgangs til mapper via webdav og så er det det. jeg kan ikke finde noget sted i menuen hvor jeg kan opsætte/aktivere webdav, men går udfra at det er aktiveret når jeg opsætter brugere og tillader dem at tilgå mapper via webdav.
Avatar billede Daniel1807 Nybegynder
05. april 2012 - 15:39 #3
fandt delvist ud af det
Avatar billede majbom Novice
05. april 2012 - 18:05 #4
hvad var fejlen så?