Avatar billede carljoe Nybegynder
03. april 2012 - 16:09 Der er 4 kommentarer

Meget langsom backup til Synology NAS

Hej,

På trods af min beskedne viden om IT og computere, har jeg alligevel forvildet mig ind i et køb af en Synology DS212 NAS.

Efter at have kæmpet længere tid med at lære den af kende, fandt jeg endelig ud af, hvordan jeg kan få NAS'en til at backup'pe filerne på min computer.

Problemet er, at det tager virkelig en krig. Den har netop backup'et 1gb og det tog ca. en halv time, og da jeg skal have back'upet 150 gb kommer det jo til at tage dage.

Jeg har netop hastighedstestet min internet, og den kører ca. med 24/18 mb/s. Min synology er koblet direkte til min ASUS RT-N56U
Dual-Band Wireless-N600 Gigabit Router, og foretager denne backup trådløs over computeren.

Hvad er årsagen til de langsomme overførselshastigheder?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 18:19 #1
kør du backup over trådløs

så er det derfor  prøv lan

hvad hedder dit backup ????
Avatar billede carljoe Nybegynder
03. april 2012 - 18:23 #2
Jeg købte en harddisk så jeg netop ikke var afhængig af at skulle tilkoble min computer til noget som helst, for at tage backup.

Er det generelt bare så langsomt når man backup'er trådløst?

Når du skriver hvad mit back-up hedder, mener du så hvilket program jeg bruger?

Jeg bruger ihvertfald noget der hedder data replicator :)
Avatar billede chalde Seniormester
03. april 2012 - 20:28 #3
Forsøg med kabel i første omgang for at udelukke andre kilder end det trådløse.
Er der tale om mange små filer? I så fald kan dette også medvirke.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 22:08 #4
prøv forskælind Backups Software

http://download.cnet.com/windows/backup-software/?tag=404

eller prøv og lave en backup på Synology NAS

bav efter så  prøv og lave en backup på  en usb disk ?