Avatar billede mahyar Nybegynder
03. april 2012 - 15:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammenligne værdierne i to kolonner

Hej

Jeg har to ark i mit Excel projektmappe med nogle forskellige kolonner i hver. Jeg beskriver nedenunder hvad de hver i sær indeholder og hvad jeg gerne vil have der skal laves.

Ark 1:
-------
ProduktID1 - ProduktImage1

Ark 2:
-------
ProduktID2 - ProduktImage2

Det der skal laves er følgende:
Hvis produktId1 = produktID2 --> skal ProduktImage1 = ProduktImage2 --> Ellers skal den ikke foretage noget.

Håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
03. april 2012 - 15:32 #1
Hvis('Produktid1!Celle='produktid2'!Celle;Produktimage2;)

Bare et skud??
Avatar billede mahyar Nybegynder
03. april 2012 - 23:42 #2
jeg tror ikke jeg har beskrevet spm'et ok. jeg prøver lige igen :)

Kode stykket skal være således:

- vi skal køre en løkke, der tester hver celle i kolonnen "ProduktID1".
- Hvis værdierne fra "ProduktID1" i ark1 findes i kolonnen "ProduktId2" i ark2
- skal "ProduktImage1" fra ark1 sættes lig med "ProduktImage2" fra ark2
Avatar billede mahyar Nybegynder
03. maj 2012 - 11:05 #3
Lukker den nu