Avatar billede bazzoooo Nybegynder
03. april 2012 - 14:58 Der er 3 kommentarer

Mail server debian/isp config

Hej eksperten

Jeg har en debian server kørende med ISP Config.
Jeg har sat mail osv op, men den vil ikke sende mail eller modtage mail kun modtage mail fra serveren selv. fx. side@side.dk vil den modtage fra men ikke side@side2.dk

Er der nogen der kan hjælpe med hvad jeg kan gøre? Alt med mail skulle gerne være sat op så forstår det ikke.

En ven hjalp med at sætte alt op og er sat nøjagtigt op på samme måde som hans egen, men der virker hans mail.

Kan i hjælpe?
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. april 2012 - 16:43 #1
Nu kender jeg ikke lige ISP Config, men hvad siger /var/log/mail.log  nå du henholdsvis prøver at sende og modtage?

At du ikke kan modtage er ikke sandsygenligvis mailserverens skyld. Men kører du den på en privat linje, skal du næsten med sikkerhed have sat en backup-mx i DNS da indgående SMTP trafik er spærret.

eks. på en fullrate forbindelse med domænet example.com.
Læg mærke til at backup-mx'en har en lavere prioritet.
;; ANSWER SECTION:
example.com.        43200    IN    MX    20 smtp.fullrate.dk.
example.com.        43200    IN    MX    10 mail.example.com.
Avatar billede bazzoooo Nybegynder
03. april 2012 - 16:59 #2
Apr 3 16:55:01 bazzo pop3d: Connection, ip=[::ffff:127.0.0.1]
Apr 3 16:55:01 bazzo pop3d: Disconnected, ip=[::ffff:127.0.0.1]
Apr 3 16:55:01 bazzo imapd: Connection, ip=[::ffff:127.0.0.1]
Apr 3 16:55:01 bazzo imapd: Disconnected, ip=[::ffff:127.0.0.1], time=0
Apr 3 16:55:01 bazzo sm-mta[20084]: q33Et1jD020084: localhost.localdomain [127.0.0.1] did not issue MAIL/EXPN/VRFY/ETRN during connection to MTA-v4

Det skriver den hele tiden faktisk.
Avatar billede lassebm Nybegynder
11. april 2012 - 02:15 #3
Er du kommet videre?
Hvis ikke kan du måske google fejlbeskrivelsen.

Jeg kender desværre ikke ret meget til sendmail.