Avatar billede tattoofreak Nybegynder
03. april 2012 - 01:03 Der er 7 kommentarer

Hjælp til selvbyg

Jeg skal til at bygge ny pc da min gamle fornyligt brød fuldstændig sammen, og jeg har kigget på bundkort Og processor ... Følgende ting har jeg kigget på:

ASUS P8P67 (REV 3.1) - P67 (90-MIBG3A-G0EAY0KZ)
Intel Core i5 2550K / 3.4 GHz Processor (BX80623I52550K)

Nu er mit spørgsmål så bare, hvad skal jeg tage hensyn til når jeg vælger hardware? Om der er de rigtige strømstik fra psu osv? Jeg vil bruge nogle af de ting fra min gamle pc, som bla er ram og grafikkort.

Computeren vil så komme til at bestå af følgende :

Intel Core i5 2550K 3.4 GHz
8 gb ddr2 ram 800 MHz
Ati radeon hd 4650 1gb ddr2
1 TB harddisk
Atx 750 watt psu
Windows 7 64-bit
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
03. april 2012 - 03:53 #1
Og hvil det overhovedet komme Til at fungere?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. april 2012 - 04:16 #2
Snup nogle DDR3 ram istedet, enten 2x4GB dual channel eller 3x2 GB tripple channel, du behøver ikke meget mere hukommelse til gaming. Så medmindre du skal bruge den til photoshop m.v. så er 8GB overkill, men snup nogle DDR3 istedet for DDR2 under alle omstændigheder.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2012 - 08:57 #3
Dine ram passer ikke til bundkortet, dine er DDR2 du skal have DDR3.

Du skal sørge for at bundkort og CPU passer sammen (samme socket)

Dit GFX kort er ikke meget bedre end onboard GFX.
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
03. april 2012 - 13:15 #4
Bundkort og cpu er jeg sikker på passer sammen, men så vil da bare smide nogle ddr3 ram i istedet ... Men jeg kan se at det følgende bundkort har et 24-pin og et 8-pin strømstik, og min psu har ikke det 8-pin men et 4-pin strømstik .. Har dette nogle effekt? Eller skal jeg finde et andet bundkort der har dette 4-pin strømstik?
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
03. april 2012 - 13:32 #5
Eller jeg er ret sikker på at bundkort og cpu passer sammen - Cpu'en kræver LGA1155 socket, og det er bundkortet kompatibelt med ....
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. april 2012 - 16:28 #6
tattoofreak det ville være en stor hjælp hvis du gad at fortælle hvad du skal bruge din computer til, da det er umuligt at gætte sig til.
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
05. april 2012 - 19:53 #7
Computeren skal næsten kun bruges til spil