Avatar billede jessan Nybegynder
01. april 2012 - 13:43 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med Hp coler Laserjet CP3525DN

Hej
Jeg har fået en Hp 3525, men jeg kan ikke se den på mit netværk.
Den fortæller den har en IP adresse der hedder 172.20.12.248 men jeg kan ikke kalde den op.
Andet problem er at den siger den sorte toner skal skiftes,men dens egen tæller siger at den kun har udskrevet 2725 sorte udskrifter, hvad skal man forvente?

Eget forslag til løsning måske på begge problemer kunne være at nulstille printeren men mere end kun via menuen.

Håber der er nogen der har et eller to gode råd.

Har flere maskiner dvs. Os både Win Vista og Win 7

Mvh Jess
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. april 2012 - 13:57 #1
Hvad har dit eget netvær af IP-adresser - printeren skal jo ligge i samme "segment" for at du kan se den, d.v.s. din PC skal have en 172.20.12.* adresse....

Hvis du er derhjemme, hedder din IP-adresse givetvis noget med 192.168.*.* og så skal du altså have givet printeren en IP-adresse inden for samme område.

Eks - din PC har adressen 192.168.1.6 - så kan du eks. give printeren adressen 192.168.1.50

Sørg for at printerens sidste tal er en del højere end din PC´s - for det din PC har, er i det område routeren deler adresser ud - og hvis du sætter en ny PC på netværket, kan du risikere at få sammenfald i numrene, hvorved printeren igen ikke virker. Men i eksemplet ovenfor skal du have 46 maskiner på, før det giver et problem.

At den sorte toner har skrevet 2725 sider lyder jo fint - men er den ved at blive meldt tom, er det sådan det er. Du ved næppe om det er en masse grafik, eller om det er 2700 sider med 2 linjers tekst.... - er det det første, vil toneren ikke være særlig langt tid - så ca. 3000 sider lyder helt rigtigt.
Avatar billede sadolin1978 Novice
01. april 2012 - 13:57 #2
Med hensyn til dit netværk. Har du chekket om det er inden for dit adr. område både mht IP med også mht. subnet. ??

Med hensyn til toneren. Den skulle ikke være til at 0 stille da der er mont. en chip med en tæller, oven i dette kan der være en følger mont. i toneren der måler toner mængden.

Antal sider pr toner er som jeg kan se det sat til 5000 men dette er ved ca 5-6 % dækflade hvis der køres mere vil mængden af sider falde tilsvarende.

Så du må skifte den sorte toner og ellers evt. sætte din printer op til selv af modtage en IP adr. først også derfra lege videre
Avatar billede jessan Nybegynder
03. april 2012 - 23:12 #3
Jeg må sige at det var hurtigt at få to svar der gav mig løsningen, jeg flyttede printerens IP adresse ind i mit adresse område og så var den hvor den skulle være.
Mht. toner har jeg bestilt en ny, så håber jeg resten gå op i en højere enhed.

Tak til ole_madsen og sadolin1978

prøver lige med lidt point to begge
Avatar billede jessan Nybegynder
03. april 2012 - 23:18 #4
Øhh det gik vist galt

Er det rigtigt I skal give et svar?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. april 2012 - 08:37 #5
Det er helt rigtigt :-) Vi skal lægge svar, før vi kan tildeles points. Det har jeg hermed gjort, og så mangler vi bare sadolin1978.

Husk iøvrigt også at rette "default gateway" til det samme som din PC bruger... - ellers kan printeren få svært ved at svare retur, og du vil opleve at printerne føles langsom. Men det har du nok allerede gjort, da det heldigvis er ret åbenlyst...
Avatar billede sadolin1978 Novice
04. april 2012 - 09:35 #6
godt du fik det til at virke, er kun glad for at kunne hjælpe og svar