Avatar billede david_dollas Nybegynder
07. august 2001 - 13:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

boot fra cdrom

Jeg har en cdrom med en ghost af min hardisk... Hvordan for jeg den cdrom til at kunne boot\'e
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. august 2001 - 13:42 #1
du skal ikke boote på cd-rommen.

Du danner en ghost bootdiskette. Denne mulighed har du fra Ghost programmet.

Alternativt henter du en win98 bootdiskette fra www.bootdisk.com

NanoQ
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. august 2001 - 13:42 #2
gå ind i bios, og sæt den til at starte på cd\'en først
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2001 - 13:43 #3
Det kan du ikke. Dette skulle have været gjort inden du brændte imaget. Brug en windows 98 bootdisk med ghost programmet på til at få fat i imaget.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. august 2001 - 13:44 #4
lyt til  nanoq.....havde ikke læst spørgsmålet ordentligt igennem inden jeg svarede......

Men den skal dog sættes til at boote inde i bios
Avatar billede david_dollas Nybegynder
07. august 2001 - 13:45 #5
okay... Prøver igen...

Min hjemmebrændte cdrom, skal kunne boote, okay?, men hvordan...
Avatar billede resten Nybegynder
07. august 2001 - 13:47 #6
gå ind i bios og sæt den til at boote fra cd rom den står nok til at boote fra diskette
Avatar billede tyller Nybegynder
07. august 2001 - 13:50 #7
Gå ind i BIOS og vælg boot from
Avatar billede resten Nybegynder
07. august 2001 - 13:50 #8
genstart din pc tryk på del når den starter op så kommer du ind i din bios
Avatar billede tyller Nybegynder
07. august 2001 - 13:51 #9
Men ghost sucks
Avatar billede resten Nybegynder
07. august 2001 - 13:51 #10
hej tyller
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. august 2001 - 13:51 #11
hjælper ikke.. man kan ikke boote fra en Ghost image cd... man SKAL boote via en bootdiskette med cdrom understøttelse... som skrevet... dan den via dit ghost software eller hent fra www.bootdisk.com - eller direkte link: http://www.drd.dyndns.org/disks/images/wboot98se.exe

NanoQ

Avatar billede jimmynielsen Novice
07. august 2001 - 13:53 #12
Opret en boot-diskette fra kontrolpanel>tilføj/fjern programmer>startdiskette
Gå ind i Easy CD creator v. 4.0 og Brænd CD\'en som bootbar (kan vælges ved at vælge ny (med pilen)) - programmet spørger selv efter disketten
Hvis du ikke har easy CD creator v. 4.0 kan de fleste andre brænderprogrammer lave boot-CD\'er efter samme princip - evt skal autoexec.bat og config.sys på disketten rettes først (hvis du f.eks. vil have den til automatisk at starte ghost og gendanne din pc) - og selvfølgelig skal PC\'en sættes til at boote fra CD\'rom i BIOS !
Avatar billede david_dollas Nybegynder
07. august 2001 - 13:54 #13
Okay...

Alt det der med bios ved jeg godt...

Lige som med bootdisk skal bruge nogle filer:

iosys
osv...

men hvordan med cdromer???, feks... Win98 cdrom\'er, hvordan gør de?
Avatar billede jimmynielsen Novice
07. august 2001 - 13:55 #14
læs mit svar
Avatar billede david_dollas Nybegynder
07. august 2001 - 13:57 #15
tak...
Avatar billede jimmynielsen Novice
07. august 2001 - 14:15 #16
det var så lidt