Avatar billede Flexbb Nybegynder
31. marts 2012 - 22:14 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Testdisk - Jeg er gået i stå i programmet. Hjælp mig gerne, tak :)

Godaften allesammen.

Jeg er i gang med at reparere filsystemet i min USB-nøgle, men jeg gået i stå. Jeg følger nemlig følgende: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

Jeg er nået til punktet "Disk selection", og der står at: "All hard drives should be detected and listed with the correct size by TestDisk", men den finder ikke den jeg prøver at reparere.

Så jeg vil høre om, der der nogen der kan hjælpe mig gennem Teamviewer, komme med råds eller andre programmer til at reparere filsystemet i usb-nøglen.

Bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 23:20 #1
Hvis Testdisk ikke kan se den USB nøgle, er der næppe noget program som kan. Kan du se den USB i Diskhåndtering? hvis du kan hvad står der så om den? Det er vel dine data du vil redde?
Avatar billede Flexbb Nybegynder
01. april 2012 - 00:48 #2
Hej. Jeg har været inde i diskhåndtering, men den kan ikke finde den.

Jo det er både mine data jeg vil redde, men jeg er også glad for USB'en, så ønsker meget gerne at kunne bruge den igen.

Og jeg ved at den ikke helt er ødelagt, for når jeg tilslutter en anden USB-nøgle, og så går under "sikker fjernelse af hardware og udskubning af medier", kan jeg se det usb'ets navn (det som jeg prøver at reparere.

Så der må være en eller anden metode at reparere den på.. Håber der er nogen derude, der har oplevet problemet og fixet det eller bare har erfaring med lignende problemer.

Mange tak.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 00:55 #3
Når hverken Diskhåndtering eller Testdisk kan se den USB nøgle, så tror jeg den er i stykker. Og når den ikke kan ses, kan der heller ikke hives data ud af den med et data recovery program. Du kan se navnet ok, men det forsvinder vel hvis du genstarter?
Avatar billede Flexbb Nybegynder
01. april 2012 - 01:02 #4
Hejsa. Jeg har forsøget for længst at reparere den, så har genstartet min computer adskillige gange nu.

Men her er et link af det, jeg hentyder til: http://tinypic.com/r/282m5g8/5

Når jeg tilslutter USB'en, så først og fremmest lyser den (som normalt, men den blinker ikke, hvilket betyder at den ikke kan virke, for det gør den normalt). Sideløbende når jeg tilslutter den popper G-drevet frem under "Computer", men den er gennemsigtig, hvilket betyder, at det er en skjult fil. Dog kan jeg se den, da jeg er logget på med Admin-konto. For når jeg trykker på G-drevet siger den følgende: Indsæt en disk i Flytbar disk (G:). Når jeg fjerner USB'en fjernes G-drevet. Så det vil sige, at USB'en stadig virker (dog ikke optimalt), idet den både lyser samt vises under "Computer".

Håber I har tålmodighed med mig.

Mange tak
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 01:11 #5
Jeg tror desværre bare, at windows kan se, der er sat et eller andet til, men windows kan ikke få det til at fungere, fordi det er i stykker.
Avatar billede Flexbb Nybegynder
01. april 2012 - 01:29 #6
Okay mange tak for svar.

Læg svar og du vil få dine point. :)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 01:33 #7
Ok, men læg også bare selv et svar, så deler vi:)
Avatar billede Flexbb Nybegynder
01. april 2012 - 02:04 #8
Svar
Avatar billede Flexbb Nybegynder
01. april 2012 - 02:05 #9
okay
Avatar billede Flexbb Nybegynder
01. april 2012 - 02:05 #10
Det kan jeg ikke..
Avatar billede Flexbb Nybegynder
01. april 2012 - 02:05 #11
Hahaha noget er gået galt. Jeg må hellere lukke det. :)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 02:12 #12
Jo alt er fint, vi fik begge point:)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 09:42 #13
Du kunne evt. prøve at køre TESTDISK fra en Live-cd f.eks. KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.iso - TESTDISK er integreret i KNOPPIX og skal køres fra "root terminal" se hvordan du bliver "root" på http://helgec.dk/knoppix.html - du starter TESTDISK ved at skrive ved at skrive

testdisk  -> enter
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 20:01 #14
Eller hvis du ikke har et CD-drev så kan Hirens Boot-CD lægges på en USB stick http://www.hirensbootcd.org/download/
Sådan laves en Hirens USB stick:http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk

Jeg forstår ikke hvorfor det skulle gøre en forskel, men hvis det gør får du point tilbage:)