Avatar billede Achigh Nybegynder
31. marts 2012 - 10:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Internet i sommerhus?!

Hejsa alle I dejlige kloge hoveder ;-)

Jeg skal på ferie i Dk (pt bosiddende på Færøerne) - nærmere bestemt mine forældres sommerhus. Her har de mobilt bredbånd - en usb-pen fra Telenor, som giver adgang til nettet, men det kører bare rigtig langsomt og ustabilt sammen med min bærbare Macbook pro.

Jeg skal have to ting, mens jeg er i sommerhuset i Dk - adgang til internet via min bærbare Mac samt taletid og sms til min Iphone.

Kunne man evt. købe taletid inkl. netadgang og så køre internettet på min Mac via Iphonen? Men er det ikke meget dyrt og kræver det ikke et specielt stik?

Hvad er den bedste og billigste løsning for mig? Vi flyver i morgen (søndag), så et hurtigt svar ville være super!

Mange hilsner fra Nordatlanten
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2012 - 13:27 #1
tjek lige adressen på
http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx
hvis du er over 5-700 meter væk, og i bakket område (eller skov) så er der ingen mobile løsninger, der virker ordentligt.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
31. marts 2012 - 14:18 #2
Tjek de forskellige udbyderes dækningskort. Du har to muligheder. Enten et taletidsabonnement til din tlf. og så mobilt bredbånd eller et abonnement med data+tale og opsætning af din iphone til mobilt hotspot. Mobilt bredbånd kan du få uden binding flere steder - se evt. her: http://www.internet-bredbaand.dk/mobilt-bredbaand/
Avatar billede Achigh Nybegynder
15. april 2012 - 00:20 #3
Jeg endte med at købe et simkort til min Iphone med fri Data i en uge for 149 kr. - Herfra sat jeg bare Iphonen til at dele internet med min Macbook pro, og det kørte bare super godt med en rigtig hurtig hastighed.

- men ellers tak for svarene!
Avatar billede Achigh Nybegynder
15. april 2012 - 00:25 #4
Ups - sku have givet pointene til Andyboy.. Det var en fejl, at jeg selv fik pointene.. Ahhh! Nå, men det ved jeg altså ikke lige hvordan, jeg retter... Håber det går.. Ellers må I forklare, hvordan jeg retter det...