Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 17:15 Der er 31 kommentarer

Program til at lave lyde

Jeg søger et program med hvilket man kan kreere lyde. Ikke musik, men lyde.
Finde frem til en bestemt lyd ved hjælpe af en lydbank/bibliotek...

Finder noget sådan?
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 17:16 #1
Jeg søger et program med hvilket man kan kreere lyde. Ikke musik, men lyde.
Finde frem til en bestemt lyd ved at mikse forskellige lyde ved  hjælp af en lydbank/bibliotek...

Finder noget sådan?
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
30. marts 2012 - 17:17 #2
Hvis du skal optage en lyd er audacity godt... Hvis du skal have lydeffekter ved jeg det ikke... men du kan vel downloade nogle fra nettet...
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 17:29 #3
Jeg skal ikke optaget noget. Det kan jeg ikke. Der er tale om jeg vil forsøge at efterligne en tinnitus, så andre kan høre hvordan den er.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 17:29 #4
Måske på en måde som med en sampler. Man finder lydene og genner dem på disken. Bogstaverne på tastaturet er så genvej lige til den lyd. Der er en video her med hvordan dette virker:
http://www.youtube.com/watch?v=4SE6Ndx57bU
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 17:33 #5
Det lyder som om det kun er instrumentlyde.
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 17:34 #6
Det er jo alt andet end musik jeg har i hovedet. :(
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 17:35 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 17:37 #8
Her kan man måske downloade selve lyden:
http://www.ata.org/sounds-of-tinnitus
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 17:38 #9
Sådan lyder den tinnitus jeg har slet ikke. Der er mange variationer i lyden/lydene.
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 17:42 #10
Det var en bedre side.  Men dur  alligevel ikke. Der er heller ingen af disse der lyder som min.

Forstår slet ikke at nogen laver sådan en side. Otte variationer af tinnitus er en brøkdel af alle de variationer der er.

Jeg er nød til selv at miske mig frem til lyden ...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 17:43 #11
Ja det ved jeg godt. Har fundet en anden side, hvor der er flere variationer:
http://ringinginears.net/2007-10-10/the-sounds-of-tinnitus-work-out-what-kind-of-tinnitus-you-have/
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 17:43 #12
Hvordan mon lydene på den side er lavet?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 17:45 #13
Ja det er spørgsmålet??
Er der nogle af disse der nærmer sig den lyd du hører?
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 17:50 #14
Nej, heller ikke.

(Men er gået op for mig der er mange der har det meget værre end jeg. Ikke at mit ikke er slemt nok!, men flere af de lyde jeg nu har hørt, er jeg lykkelig for ikke at være plaget af.)

Har du slet ingen ide om hvordan det kan være lavet?
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 17:51 #15
Måske man kan downloade alle lyde fra begge sider. Og så bruge dem til prøve at mikse noget forskelligt sammen. Hvordan lyder det?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 17:59 #16
åbner du flere lyde på en gang kan du måske mixe noget sammen, så det nærmer sig.
Mener lydene er i mp3, så jeg havde nok brugt denne her til at eksperimentere i:
http://www.virtualdj.com/download/free.html
Downloader du den frie version af dette her kan du mixe lydene live.
Du kan oprette flere afspillere i opsættet, og du kan når du finder lyden optage den i programmet.
Har selv denne dj pult installeret til at lege med musik.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 18:00 #17
prøver lige at hente et par lyde om mixe med
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 18:02 #18
Med det rigtige program må det vel være muligt også at ændre på hver enkelt lyd. Og dermed få endnu flere forskellige lyde at arbejde med.

Jeg har licens til alt AVS4YOU's software. De har også en Audio Editor der bl.a.a kan mikse. Mon ikke den kan bruges?
http://www.avs4you.com/AVS-Audio-Editor.aspx

Lyder det helt åndssvagt? Har ikke forstand på det.
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 18:06 #19
Ok. Tak. Er måske den rigtige til det. Men tror jeg først vil forsøge med AVS software.  Deres programemr er kendetegnet ved at kunne rigtig meget. Og samtidig at være utroligt logiske og nemme at bruge. Jeg er ikke god til at finde ud af programmer.

Hvis nogen kender til et program der er beregnet til at generer lyde (lyde, ikke musik) vil jeg stadig gerne have et tip.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 18:07 #20
Det kan jeg ikke vurdere. Kender ikke det program du linker til desværre.
Lydene på den sidste side er lidt korte i det synes jeg. Det er begrænset hvad man får ud af mixet desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 18:08 #21
#20 Var en kommentar til AVS4YOU
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 18:10 #22
Har kigget lidt på dit link, og som jeg læser det er programmet hvist designet til at rense lyd for forskellig snavs, ikke tilføje ekstra lyd
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 18:18 #23
Det kan jeg nu ikke genkende. For mig at se har det da mange forskellige funktioner.

Men kan godt være det hele er en dårlig ide. Tror sgu egentlig ikke jeg finder ud af det på den måde, hverken med det ene eller det andet software.
Skal nok være noget software som det jeg først efterlyste.
Avatar billede request Nybegynder
30. marts 2012 - 18:19 #24
Jo mere jeg tænker over det, jo mere tilbøjelig er jeg til at opgive det.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 18:23 #25
Okay. Hvis du mener jeg har bidraget med noget hjælp kan du evt bruge dette svar til at lukke med.
Hvis ikke ser du bare bort fra det.
Jeg har ikke andre skud i bøssen lige her og nu.
God weekend
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. marts 2012 - 18:55 #26
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. marts 2012 - 19:03 #27
masser af muligheder!
http://kortlink.dk/asg6
Avatar billede kjeldsted Novice
30. marts 2012 - 19:23 #28
Prøv at Google dig frem efter "tone generator". Der findes et hav af disse som er utroligt brugbare når man arbejder med professionelt lydudstyr til at teste, fordi man med en sådan kan generere en tone på en hvilken som helt frekvens, og evt. sammensætte. Jeg kender dog ikke en eneste til PC, kun til Mac. Jeg ved dog at de findes i mange udgaver.
Avatar billede request Nybegynder
31. marts 2012 - 17:35 #29
"tone generator"

Tak. Lyder umiddelbart som noget af det rigtige. Ser også ud til der er flere til pc. vil prøve nogle af dem af.

-

Problem med 'soundbanks' er at der er tale om meget konkrete lyde. Og ikke 'støj', hvilket mere er det jeg har brug for.
Avatar billede request Nybegynder
31. marts 2012 - 17:36 #30
Problemet med 'soundbanks' er at der er tale om meget konkrete lyde. Og ikke 'støj', hvilket mere er hvad jeg har brug for.
Avatar billede kjeldsted Novice
30. juli 2012 - 18:03 #31
Og er det ved at være på tide at få lukket denne tråd?