Avatar billede runemj Nybegynder
29. marts 2012 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

formatering af netbook

Hej eksperter.

Jeg har en ca. 2½ gammel, let brugt netbook som jeg gerne vil have formateret, da den efterhånden er blevet sløv.

Da det er en netbook som ikke har intergreret cd-rom drev har jeg fået lagt windows xp på en usb pen. Denne er gjort bootable så den nu kan boote installationen fra usb pennen. Dette går fint. Men når jeg kommer ind i Windows XP installationen (den klassiske tekstbaserede med blå baggrund) får jeg følgende meddelelse når jeg forsøger at formatere c drevet:

"Installationsprogrammet har konstateret, at drev C: er beskadiget og ikke kan repareres. Installationen kan ikke fortsætte. Tryk på F3 for at afslutte."

Har I nogle forslag til hvordan jeg kommer videre? Eller betyder dette at min harddisk er kaput?

På forhånd tak :-)
29. marts 2012 - 16:32 #1
... du skal sansynligvis i BIOS og ændre Harddisk til "Compatible" eller lign. ...
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2012 - 16:34 #2
du kan mangle en sata-driver til maskinen.

Er der ikke en indbygget recovery? boot + fx f12 (se i manualen, eller skriv modelnavn herinde). Der er drivere og alt nødvendigt med.
Avatar billede runemj Nybegynder
29. marts 2012 - 16:49 #3
karise_larry: Du er dagens helt :D Det var lige nøjagtigt løsningen. Smid et svar, så giver jeg dig dine point! Tusind tak!
29. marts 2012 - 16:52 #4
Ping...