Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
28. marts 2012 - 16:07 Der er 58 kommentarer

Tilfældig af indsatte tekster/facebook app, muligt?

Er det muligt at lave en sådan app til facebook gratis?

Jeg er admin af en lille gruppe bloggere på facebook, som syntes det kunne være sjovt at lave en app, hvor vi kan indsætte en lille beskrivelse af vores blog, samt et link, hver.

Og så vil brugeren af facebook app'en få tildelt en tilfældig af disse "introer" hver gang han bruger app'en.

Tror i det kan lade sig gør, og hvordan?
Avatar billede pstidsen Novice
28. marts 2012 - 17:10 #1
Du kan fremkalde en tilfældig side ved brug af PHP: http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-php.php#inkluder_tilfaeldigt

Om det virker på Facebook ved jeg ikke.
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
28. marts 2012 - 18:19 #2
Ikke lige det jeg ledte efter... Ellers tak:D Vil gerne kunne lave en app like dem der "Hvilket dyr er du" eller "Hvor hot er du" osv. Bare hvor det tilfældige svar vil være en blog/link til blog og ikke et dyr.
Avatar billede pstidsen Novice
28. marts 2012 - 18:43 #3
Men når man laver sådan en app kan man så ikke vælge at lave den i HTML? Så kan du jo bare programmere den selv.
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
28. marts 2012 - 21:29 #4
Ahhh.... det der programmering, det er sku ikke lige mig...
Ville helst finde en setup eller lign. til det, har prøvet det der "facebook developers", men ser ikke ud til at det er det, som jeg skal have fat i.
Avatar billede pstidsen Novice
28. marts 2012 - 21:36 #5
Hvis man kan programmere vil jeg da gerne prøve at lave det for dig og tage det som en udfordring ;-)
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
28. marts 2012 - 22:55 #6
Må du da meget gerne hvis du har lyst...
Kan evt. skaffe lidt blogomtale til din hjemmeside til gengæld?
-btw. ville det være fedt, hvis du kan gøre, så jeg selv kan adde flere links til app'en hen ad vejen... Men det er længere ude i fremtiden...

Her er et par eksempler på en intro, så har du lidt at gå ud fra, hvis du når så langt:

Simon Hansen:
-På min blog, skriver jeg om og kommenterer alle de ting, som interesserer mig og alt det, som går mig på og det jeg har en holdning til. Håber at du vil bruge et par min. på at læse mine holdninger og alt det andet på min blog:
http://simon-hansen.blogspot.com/

Stefan Høegh-Neumann:
Min blog er så på engelsk, men:
Follow my progress to getting fit again, using high intensity workouts and little time - perhaps join in or just get ideas for your own workout.
http://www.myfitnessblog.dk/

-Skriv endelig, hvis du har brug for mere/når du finder ud af om det kan lade sig gøre, kunne være så fedt!
Mail: simon-blog@hotmail.dk
Avatar billede pstidsen Novice
29. marts 2012 - 09:49 #7
Det jeg kan er det programmere den som hvis det var en hjemmeside. Jeg ved ikke rigtig noget om facebook apps. Gør du det? Har du evt. nogle links (hvis du ikke ved om man kan bruge PHP) så jeg kan læse lidt om det?
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
29. marts 2012 - 10:37 #8
Jeg har intet... det handler om at finde ud af hvordan det kan laves og så programmere det...
-Hvis du har lyst ville det være super fedt.
Avatar billede pstidsen Novice
29. marts 2012 - 12:15 #9
Nu har jeg lavet app'en som hjemmeside. Du kan se den her: http://runescapenews.dk/Pstidsen/960255/
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
29. marts 2012 - 12:38 #10
Okay, nice! Kan du forsøge at lave den som facebook app? hvis ikke muligt, så evt. gøre så der kan indsættes billeder og linket står på en fed måde osv.
Så det ligner en "rigtig" app.
Kunne være fedt hvis det kunne blive en succes:D
Ellers kunne du evt. bare gøre så man bliver sat ind på en tilfældig blog fra listen? ville måske fungere bedre.
Avatar billede pstidsen Novice
29. marts 2012 - 17:04 #11
Jeg kan simpelthen ikke få det frem hvor jeg kan oprette den app. Det skyldes nok at den side jeg har lavet på facebook er en helt nyoprettet testside. Er det muligt at jeg kan logge ind på din konto? Eller er det den samme som dine private? Det er op til dig. Hvis jeg må så skriv en privat besked med loginoplysninger her: http://www.eksperten.dk/bruger/post/send/pstidsen
Avatar billede pstidsen Novice
29. marts 2012 - 17:35 #12
Hvordan skal det designes? Hvilket billede, skrifttype, farve osv?
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
29. marts 2012 - 21:54 #13
Sendt pm på den adresse du har lagt ind her.
Avatar billede pstidsen Novice
29. marts 2012 - 21:55 #14
Kigger på det i morgen. :-)
Avatar billede pstidsen Novice
30. marts 2012 - 16:41 #15
Hvilken facebook side er det?
Avatar billede pstidsen Novice
30. marts 2012 - 16:54 #16
Du har fået en mail fra noget der hedder 000webhost som du skal åbne og følge instruktionerne deri. 000webhost er et sted hvor man kan hoste sin hjemmeside for det kan man ikke ved facebook. Bare gør det - jeg forklarer senere. Kodeordet er det samme som til facebook blot efterfulgt at 123.
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
30. marts 2012 - 17:10 #17
Ok. jeg kigger på det.
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
30. marts 2012 - 17:13 #18
Så er accountet aktiveret, andet jeg skal gøre?
Avatar billede pstidsen Novice
30. marts 2012 - 17:28 #19
Ja hvad er det for en side jeg skal lægge appen på ?
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
30. marts 2012 - 17:32 #20
Altså for min skyld kan det bare være en side som den du har nu, hvis vi ikke kan få det som en facebook app...
Avatar billede pstidsen Novice
30. marts 2012 - 17:36 #21
Jeg mener hvilken facebookside (likepage) skal appen være på?
Avatar billede pstidsen Novice
30. marts 2012 - 17:36 #22
Altså hvad hedder facebooksiden?
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
30. marts 2012 - 17:54 #23
Avatar billede pstidsen Novice
30. marts 2012 - 19:04 #24
Det fungerer ikke lige med 000webost. Facebook vil ikke godtage hjemmeside, som ellers er lige her: http://laesenblog.comlu.com/

Prøver lige med heroku som facebook selv anbefaler. Har du fået nogle mails fra dem?
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
30. marts 2012 - 22:58 #25
Ja, kode til heroku er nu den samme som til min facebook.
Avatar billede pstidsen Novice
31. marts 2012 - 13:30 #26
Så er appen lavet. Se: https://apps.facebook.com/363536673691533/

Nu siger du bare hvordan den skal se ud så laver jeg det :) Til slut viser jeg hvordan du kan tilføje nye "blogteasers" samt rettet i dem der allerede er lavet.

PS: Du sender bare alle de "blogteasers" du har nu til mig. Så lægger jeg dem ind.
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
31. marts 2012 - 15:43 #27
Vil ligge et nyt post op til dem jeg kender, så jeg kan skaffe et billede fra deres blog og få en beskrivelse fra dem.
-Desuden vil jeg gerne have addet "Skriv til simon-blog@hotmail.dk, med en beskrivelse af din blog, hvis din blog skal tilmeldes denne app" - i Højre eller venstre hjørne (Hvor du finder det bedst).

Jeg regner med at ligge linket til app'en på min blog, da jeg gerne vil bruge det som reklame (hehe, griske mig).

-Skriver når jeg har mere.
Avatar billede pstidsen Novice
31. marts 2012 - 16:24 #28
Hvad med skrifttype, farve og størrelse? Har du ikke en fed skrifttype du gerne vil have?
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
31. marts 2012 - 17:21 #29
Navnet på bloggens ejer med "fed" og større skrift, teksten generelt også større, dog mindre end ejerens navn.

Ændre teksten "Vil du også have din blog med her? Så skriv til simon-blog@hotmail.dk, med en beskrivelse.", til "Vil du også have din blog med i denne app? -Så skriv til simon-blog@hotmail.dk, med en beskrivelse af din blog, samt et billede der kendetegner den."

Derudover skal der gøres klar til at billede kan tilføjes til hver side/blogteaser.

-Ellers har jeg ikke noget... ændre det til hvad du synes ser godt ud, så tager vi den derfra...
Super fedt indtil videre!
Avatar billede pstidsen Novice
31. marts 2012 - 20:26 #30
Kig på disse skrifttyper: http://www.fonttester.com/web_safe_fonts.html og vælg en af dem :)
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
31. marts 2012 - 23:26 #31
Synes bedst om denne: font-family: Verdana, Geneva, sans-serif;
Avatar billede pstidsen Novice
31. marts 2012 - 23:33 #32
Hvad synes du om den som den er nu? (fjerner selvfølgelig den blå ramme. Det er bare til hjælp for mig selv under udviklingen)
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
01. april 2012 - 13:04 #33
Sådan skal den være! Kan du så ikke vise mig hvordan jeg indsætter nye teasers og billeder til teaseren?
Avatar billede pstidsen Novice
01. april 2012 - 14:08 #34
Jo. Det er ret indviklet, så laver en video der viser det senere i dag eller i morgen.

Er skriftfarven fin?
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
01. april 2012 - 15:44 #35
Okay, det lyder godt, og ja det er den;D
Tusind tak for hjælpen, ser lige på om jeg kan skaffe lidt omtale til din side... er du ejer af billigvoks?
Avatar billede pstidsen Novice
01. april 2012 - 16:01 #36
Nej, det er jeg ikke. Grunden til det står der er fordi jeg deltog (og vandt) i en konkurrence om at reklamere for siden.

Jeg har ingen hjemmeside, så du behøver ikke reklamere for noget. HVIS du dog vil reklamere for noget så gør det for eksperten.dk.

Inden jeg laver filmen skal jeg lige vide hvor meget programmering du kan. SLET IKKE noget, eller kan du lidt?
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
01. april 2012 - 17:17 #37
Jeg kan intet...
Avatar billede pstidsen Novice
02. april 2012 - 00:54 #38
Så er den her: http://dl.dropbox.com/u/21887805/Heroku.avi

Beklager den lave lyd, men skru højt op så kan det høre det. Beklager også at lyden er bagefter videoen :)
Avatar billede pstidsen Novice
02. april 2012 - 00:58 #39
Linket til guiden er forkert i videoen! Det er i stedet: https://devcenter.heroku.com/articles/facebook
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
02. april 2012 - 10:08 #40
Kigger på det efter skole.
Avatar billede pstidsen Novice
02. april 2012 - 10:11 #41
Aaaaaah påskeferie (Y)
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
02. april 2012 - 17:12 #42
Hej, i videoen viser du en fil der hedder pure-sword-4615, har gjort det du har bedt mig om indtil da, men filen findes ikke i den mappe;(
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2012 - 02:27 #43
Du har installeret Heroku Toolbelt?

Har du stadig den cmd du loggede ind med åben?
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
03. april 2012 - 07:36 #44
Ja, jeg har fuldt videoen 100% Men den vil ikke vise pure-sword mappen?
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2012 - 11:24 #45
Tror det er nemmere hvis jeg får lov til at styre din computer. Installer denne fil og skriv dit ID og kodeord til mig i en privat besked. Så kan jeg fjernstyre din computer.
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
03. april 2012 - 12:16 #46
Det vil jeg åltså helst være fri for tak... Ikke glad for at andre har kontrollen:D Har gjort alt du beskriver i videoen, ikke andet, hvad kan jeg have gjort galt? evt. det link du skrev lige efter her i tråden, er det det som jeg skal bruge?
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2012 - 12:21 #47
Du kigger selvfølgelig på alt jeg foretager mig. Men det er i orden hvis du ikke vil =)

Da du skrev heroku login hvad skete der så ?
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2012 - 12:21 #48
Prøv også at åbne Startmenuen og så søge på pure-sword-4615. Det kan jo være den har lagt sig et andet sted.
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
03. april 2012 - 15:04 #49
1: Der stod noget i retning af "authentication succesfull" - I hvert fald at det virkede... Ikke failed eller lign.
2: Kan se et link ved at søge på det, kan det være det?
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2012 - 15:39 #50
Dumme mig! Jeg har jo glemt noget =)

Skriv i cmd: git clone git@heroku.com:pure-sword-4615.git -o heroku

Så skulle mappen gerne komme.
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2012 - 15:40 #51
I den første linje som bliver skrevet efter du har trykket enter, kan du se hvor filerne ligger på computeren. Det skulle meget gerne være C:\Users\DIT-NAVN\pure-sword-4615
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
03. april 2012 - 16:59 #52
Den sagde først noget i retning af: "Warning, permission to (en eller anden ip) has been given"
Derefter:The Remote end hung up unexpectionally.
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2012 - 18:04 #53
Er mappen kommet nu så?
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
03. april 2012 - 21:17 #54
Nej, den findes ikke på min computer....
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2012 - 21:39 #55
Kan jeg ikke få lov til at styre computeren? TeamViewer er et program som bruges af mange. Du kan altid lukke for det hvis du føler dig utryg ved det jeg gør =)
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
03. april 2012 - 21:52 #56
Okay, hvordan gør jeg så det?
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2012 - 21:57 #57
Installer denne fil: http://www.teamviewer.com/download/TeamViewerQS_da.exe
og skriv ID og kode til mig i en privat besked.

Hold programmer åbent når du er ved computeren. Så prøver jeg at oprette forbindelse når jeg har tid. Hvis du ikke har programmet åbent kan jeg ikke gøre noget =)
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
03. april 2012 - 21:58 #58
Ok, har du tid nu?