Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2012 - 13:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cache Nav4

Jeg har altid hørt, at det er hensigtsmæssigt, at Nav-databasens dbms-cache er 1 GB (max) og objektcache 32k. Min server er derfor sat på denne måde. Hvilken betydning har det (og hvad styrer dette) at klienterne under Funktioner/Indstillinger har en DBMS cache på kun 8000 og en objekt cache på 32000?
Avatar billede torben-r Nybegynder
28. marts 2012 - 17:19 #1
DBMS (Dtaabase System Management) cache - Det har ingen betydning for klienterne når det er en server-løsning.

Object cache - når klienten arbejder gemmes de objekt som der har været benyttet i object cache. Dvs. hvis brugeren gentagende gange åbner salgsordre-billedet bliver objekterne (forms og tables) ikke genindlæst, men der anvendes den udgave som der tidligere er indlæst.

Et eksempel:
En bruger udskriver en rapport. Du retter i rapportens layout hvorefter brugeren skriver rapporten ud igen. Da brugerens objekt-cache ikke er nulstillet bliver rapportlayout fra før anvendt og brugeren ser ikke din rettelse.

Normalt forøger man aldrig object-cache.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2012 - 22:07 #2
Torben-r - svar...
Avatar billede torben-r Nybegynder
29. marts 2012 - 18:10 #3
Kommer her.