Avatar billede jensen363 Forsker
28. marts 2012 - 10:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Undersøg om regneark er i brug før opdatering

I forbindelse med datagenerering og distribition af data til Excel, har jeg behov for at vide om et navngivet regneark er åbent af en bruger før automatisk opdatering afvikles.

Hvordan gøres det ?
Avatar billede KESDA Nybegynder
28. marts 2012 - 12:20 #1
Hejsa

Jeg tro du teste om activeworkbook.readonly er true
Avatar billede jensen363 Forsker
28. marts 2012 - 12:22 #2
Jeg har brug for noget som kan afvikles fra Access, som stopper min videre opdatering indtil at alle brugere er ude af det pågældende ark
Avatar billede jensen363 Forsker
28. marts 2012 - 12:23 #3
Og regnearket er readonly som standard :-(
Avatar billede supertekst Ekspert
28. marts 2012 - 14:44 #4
Indlæg en makro i regnearket, der f.eks. opretter en fil med brugernavn og sletter igen når regnearket lukkes.
Avatar billede jensen363 Forsker
28. marts 2012 - 15:01 #5
Supertekst >
Den var egentlig ret oplagt, jeg har en logfil i forvejen på de tilhørende regneark :-)

Takker for input
Avatar billede supertekst Ekspert
28. marts 2012 - 15:14 #6
Selv tak..
Avatar billede jensen363 Forsker
28. marts 2012 - 15:58 #7
Lig venligst et svar :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
28. marts 2012 - 16:04 #8
Det gør jeg så..
Avatar billede sifuentes Nybegynder
01. april 2012 - 22:41 #9
Enten venter man til alle brugere er gået i seng, eller også laver man klogeligt løsningen i en database, og kan så bede regnearket stikke sit sugerør ned i databasen for at suge dugfriske data. Alt andet er spild af tid (i mine øjne).