Avatar billede angelenglen Nybegynder
27. marts 2012 - 15:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Søger spamfilter på MX niveau

Nogen der kender en god og gerne billig spamfilter service?

Eftersom jeg hoster min egen mailserver (MailEnable), så tænker jeg at det letteste er en service hvor jeg ændrer min MX-record til at pege på deres servere, og de så sender mails videre til min server efter filtreringen?

Forslag til alternative (bedre? billigere? lettere?) løsninger modtages også gerne.
Avatar billede squize Nybegynder
28. marts 2012 - 13:52 #1
Der findes masser af muligheder.

Comendo
SpamFighter
Symantec
SpamTitan
+ en helt masse andre.

Alle de ovenstående understøtter hvad du forespørger.
Og ja det er uden tvivl den nemmeste måde at filtrere spam på, da du ikke selv skal vedligeholde noget i modsætning til hvis du selv hoster et produkt.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. marts 2012 - 13:58 #2
Jeg ved godt der findes en masse muligheder, jeg havde håbet at høre fra nogen der havde erfaring med de(t) produkt(er) de anbefaler.

Din liste siger heller ikke så meget om hvad der er godt og evt. hvad prisniveau løsningerne ligger på.
Avatar billede squize Nybegynder
28. marts 2012 - 14:06 #3
Nej det har du ret i.

Har en kammerat som benytter Comendo til deres kunder.
De er rigtig godt tilfredse, personligt har jeg ikke prøvet den.

Symantec har overtaget et andet firma(Kan bare ikke huske navnet) for nyligt, ca 1år siden. Dette produkt kender jeg, og der kommer praktisk talt aldrig spam igennem. Er blevet ringet op af en kunde som kører med det hvor han troede det var helt galt med hans pc da han havde fået 1spam mail, så det er virkelig sjældent det sker.

SpamFighter kender jeg kun fra deres klient versioner, men de har altid været rigtig fornuftige.

Yderlige har jeg prøvet Sophos's exchange plugin. - Den er jeg tilgengæld ikke imponeret af.

Ang. priser, så er det jo lidt svært da det kommer helt an på antallet af domæner og brugere.

Og mange gange skal man indhente et tilbud fra dem eller en af deres partnere.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. marts 2012 - 14:20 #4
Commendo ser ret interessant ud, men som du selv er inde på, så er der ikke skyggen af priser at se på deres side.

Kender du evt. en god partner jeg kan kontakte?
Avatar billede squize Nybegynder
28. marts 2012 - 14:22 #5
Partner Herning/DokIT sælger løsningen.
De kan findes her:
http://www.dokit.dk/side3030.html

Det var da en mulighed.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. marts 2012 - 14:33 #6
Giver det et forsøg :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
29. marts 2012 - 06:39 #7
Må indrømme at ASSP filteret man smækker foran sin mailserver har virket glimrende for mig.
Det skal godt nok køre ved en selv, men det er gratis og ret så nemt at sætte op.

http://www.magicvillage.de/~Fritz_Borgstedt/assp/0003D91C-8000001C/
Avatar billede angelenglen Nybegynder
30. marts 2012 - 09:59 #8
Ved du om det der ASSP fungerer sammen med MailEnable?
Avatar billede squize Nybegynder
30. marts 2012 - 10:11 #9
Assp fungere med alle mail servere.
Eneste udfordring set med mine øjne, er at Assp ikke 'bare lige' er noget man sætter op.

Men hvis du har mod på det, så er det selvfølgelig bare at gå igang.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
30. marts 2012 - 10:17 #10
Har kigget lidt rundt på deres side, men har ikke fundet noget der refererer til hvordan man sætter det op, eller hvad det kræver.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
31. marts 2012 - 03:20 #11
ASSP er en proxy du sætter i mellel internettet og din mailserver.
Det nemmeste er nok at spørge på forummet efter en guide til installation af den sammen med dit OS og din mailservice.
Det findes næsten med garanti. :)

Det sværeste er nok at få ens miljø til at passe med ASSP's krav, men guiderne giver som regel en god vejledning og derefter er det bare at aktivere de forskellige funktioner efterhånden som man forstår dem.
Avatar billede pman Nybegynder
20. august 2013 - 14:38 #12
Hej angelenglen

Har du fået løst dit spam problem?

Ellers kan jeg varmt anbefale http://www.mxfilter.io vi hart brugt deres løsning i snart 8 måneder og det kører perfekt og er nemt og overskueligt.

Tror løsningen koster 59,- pr måned det er alt og det er med alle de postkasser man ønsker.

Mvh

Thomas