Avatar billede hurra Novice
26. marts 2012 - 11:22 Der er 1 løsning

Stregkoder, opencl og performance

Hej experter

Jeg har lavet noget stregkode skanning med et kamera forbundet til en computer. Alt virker perfekt, så nu er jeg gået i gang med at afprøve forskellige scanner engines, for at se hvordan jeg får den bedste performance.

Jeg har skrevet mit program der bruger scanneren i java (derfor er spørgsmålet oprette i denne kategori), men der er absolut ikke noget krav at selve scanneren skal være skrevet i java, så længe bare jeg kan få en so til scanneren. Programmet skal afvikles på en linux maskine.

Jeg kan se at der er kæmpe stor forskel i hvordan de forskellige engines performer. Så jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der kender til noget der er helt suverænt.

Den bedste engine jeg har fundet indtil videre er en fra SofTek. Det den vinden på, er at den faktisk også er ret god, selv om der ikke er en stregkode i billedet.

Men jeg tror der kan vindes endnu mere, hvis man finder en scanner, der udnytter opencl. Jeg har fundet en liste af nogle der skulle gøre dette, men jeg har ikke prøvet nogle af dem endnu.
http://opencl.name/top/Computers/Software/Bar_Code/Decoding/

Er der nogle af jer experter der har nogle erfaringer i vil dele ud af?
Avatar billede hurra Novice
10. april 2012 - 19:42 #1
Jeg lukker. Jeg har stadig ikke fået afprøvet nogle af de scannere fra OpenCL. Jeg har valgt at køre videre med softek, og så køre flere tråde med scannere, og en større processor.