Avatar billede sjomka2001 Nybegynder
24. marts 2012 - 17:40 Der er 9 kommentarer

Timeseddel med overarbejde

Hvordan klarer jeg denne?

Ugentlig arbejdstid er 37 timer, for de 3 første overarbejdstimer på hverdage gives 50% SÅFREMT der er arbejdet 37 timer, herefter 100%.

På lørdage gives 50% for de første 3 timer SÅFREMT der er arbejdet 37 timer på hverdage, derefter 100%.

På søndage gives 100% for alle timer SÅFREMT der er arbejdet 37 timer.

På helligdage gives samme tillæg som på søndage.

Der skal udregnes pr. uge. Jeg indtaster mødetid, pause, gåtid, og så skulle det gerne regnes ud som antal normaltimer, antal 50% timer og antal 100% timer i hver deres kolonne.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2012 - 23:16 #1
Du må præcisere reglerne, for jeg tror ikke du får et entydigt svar med dit spørgsmål.

F.eks. hvis man arbejder 36 timer i en uge på hverdage + 2 timer en lørdag, så får man intet tillæg? Og hvad hvis vi er i påskeugen, gælder 37 timers-reglen stadig?

Hvis du så alligevel får tillæg for (36+2)-37 timer = 1 time for denne lørdag, hvordan ville du så beregne det hvis det i stedet var 36 timer på hverdage + 1 time lørdag + 1 time søndag? Får du 50% for lørdag eller 100 % for søndag?
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
24. marts 2012 - 23:25 #2
har du ikke en daglig norm pr dag som f.eks. 7,4 timer pr dag mandag til fredag ?
Avatar billede am2oft Praktikant
25. marts 2012 - 20:49 #3
Tjek evt. på dette link - der er måske lidt inspiration.

http://persillesovsensvenner.dk/faglig/beregn/national.php

Mvh.
Avatar billede sjomka2001 Nybegynder
01. april 2012 - 17:29 #4
Til tolamaps:
#1: Jo, man får tillæg for 1 time om lørdagen, idet der er arbejdet i alt 38 timer.
#2: Arbejde på søgnehelligdage gives der 100%.
#3: Idet der er arbejdet 36 timer på hverdage + 1 time lørdag gives der 100% for en time ved arbejde søndag.

Til bjarnehansen: Jo - man kunne angive det sådan, men jeg har flekstid, så nogle dage kan jeg arbejde 5 timer, hvis jeg de efterfølgende dage indhenter de manglende timer. Så facit på en uge skal være 37 timers arbejde på hverdage før der kan optjenes overtidsbetaling
Avatar billede mrommel Nybegynder
20. juli 2013 - 11:30 #5
Vi har lidt samme tendens i vores virksomhed. Vi bruger et system der hedder eReg til håndtering af timeseddel og ugeseddel. Jeg ved de hjalp os med at finde en automatisk løsning så vi blot udfylder timeseddel på www.ereg.dk via pc mobil eller tablet.

De har 30 dage gratis prøveperiode.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
20. juli 2013 - 13:38 #6
Til am2oft

Linket virker ikke..
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
20. juli 2013 - 14:25 #7
får du kun 3 50% timer pr uge hvis du har 40 timer til og med fredag får du så kun 100% om lørdagen?
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
26. juli 2013 - 18:39 #8
Prøv at se på denne fil det er kun i den første uge i januar der er lavet og jeg har ikke lavet noget i søndagen endnu.
http://gupl.dk/699516/
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
04. august 2013 - 11:19 #9
Prøv at se på dette ark:

http://gupl.dk/699857/

jeg tror den virker som den skal!