Avatar billede jtwh Juniormester
23. marts 2012 - 18:54 Der er 15 kommentarer

Bærbar

Hejsa
Står og skal købe min første bærbar.
Den skal bruges primært til officepakken og internet.
Er ikke en gamer - bærbar - pc jeg er ude efter, men en ganske ordinær. Jeg kigger på CPU og ram når jeg kigger.
Er faldet over følgende, til 2800,-

"Systemtype Notebook
Operativsystem Windows 7 Home Premium 64-bit
Processor Intel Celeron B800 / 1.5 GHz / 2 MB Cache
Hukommelse 6 GB DDR3 (4+2)1333MHz
Lagring 320 GB HDD / 5400 rpm
Optisk drev DVD SuperMulti DL
Billedskærm 15.6" LED baglys HD anti-genskin 1366 x 768 / HD
Grafik Intel HD Graphics
Netværk 802.11b/g/n, Bluetooth 2.1 EDR, Bluetooth 3.0 HS , Gigabit Ethernet
Batteri 6-cellet - op til 5 time(r)
Dimensioner (B x D x H) 37.6 cm x 24.7 cm x 3.6 cm
Vægt 2.5 kg
Microsoft Office Preloaded"

Er dette et brugbart køb?
Avatar billede pstidsen Novice
23. marts 2012 - 19:06 #1
Processoren vil nok ikke kunne "følge med" de 6 GB RAM. Du kan nemt nøjes med 4 GB RAM og så en lidt bedre processor. F.eks.: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=797105
Avatar billede jtwh Juniormester
23. marts 2012 - 19:38 #2
Takker for hurtig respons. Jeg har lige oprettet min profil herinde.
Hvad kigger man efter? CPU eller RAM?
Ser ud som en meget fin bærbar der.
Den bærbar jeg har kigget på:
www.computersalg.dk/produkt/759449/hp-630-c-b800--15-ghz-ram-6-gb-
Venligst kopi linie for at kigge
Avatar billede pstidsen Novice
23. marts 2012 - 19:51 #3
Man kigger både efter RAM og CPU. Til dit forbrug er 4 GB RAM rigeligt, så derfor skal du bare gå efter bedst CPU.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2012 - 20:34 #4
Office - det får du ikke - læg mærke til teksten
"Microsoft Office Preloaded
Inkluderer et præ-loadet billede af udvalgte Microsoft Office 2010 suiter. Køb et Office 2010 produktnøglekort eller disk for at aktivere præ-loadet software på denne PC."
Du skal købe programmet efterfølgende - så det er skod. Det er bedre med den gratis libre-office, eller hvis du har en ledig licens fra en ældre office fra en skrottet maskine.

Og det er en maskine uden web-cam, så skype/messenger med video er ikke muligt.

Den er billig - men for billig...
Avatar billede jtwh Juniormester
09. april 2012 - 11:50 #5
Hi there Claes

Ja jo det med office. Kender det godt, men tak alligevel...
Og jo der står i annoncen er uden webcam. Har købt den bærbar pc. Og bærbar af ovenævnte er med webcam...Og så jeg er bare gald for at have "fået" mere for penge end annoncen lovede....
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2012 - 12:11 #6
læg et svar selv, så du kan lukke spørgsmålet...
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 12:15 #7
Husk at få lukket spørgsmålet ved at bede dem der har løst det om at ligge et Svar og derefter accpetere det :-)
Avatar billede jtwh Juniormester
09. april 2012 - 12:26 #8
Hej hej
Takker for hjælp har været nyttigt...
Er ny herinde, så skal lige finde ud af det hele her.
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 13:05 #9
Hvem skal have points? Hvem løste problemet?
Avatar billede jtwh Juniormester
09. april 2012 - 13:16 #10
Åh...så langt er jeg ikke nået.
Som sagt er ny herinde. Og kan forstå man skal gi point.
Giver de point noget afkast eller?
Er dette et ræs om at have flest point eller er det til for at afhjælpe folk med div. pc-forhindringer???
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 13:35 #11
Man skal (som jeg har sagt) give points til dem der har løst problemet ;-) Points kan bruges til at se hvor erfaring en bruger er her på forummet.
Avatar billede jtwh Juniormester
09. april 2012 - 13:54 #12
pstidsen
Hvor mange point skal du have og hvordan giver jeg dem?
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 14:12 #13
Du hat udlovet 30 points så så nemt er det ;-) Her kommer et Svar! :-)
Avatar billede jtwh Juniormester
09. april 2012 - 14:17 #14
Oki doki :-)
pstidsen du for 30 ponit ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2012 - 14:26 #15
Du skal lige acceptere mit Svar :-)

- Ja det kan være lidt indviklet.

Hak af i boksen udfor mit Svar og tryk Afgiv points.