Avatar billede timme1000 Nybegynder
22. marts 2012 - 22:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

styre en maskine med XP pro fra en anden maskine (med win 7 på)

Hejsa

Jeg har forsøgt, via fjernskrivebord, at styre min xp maskine. Jeg kan sagtens logge ind, men jeg kan ikke styre musen på skærmen på xp maskinen (altså live) Når jeg logger på via fjernskrivebord, så kan jeg ikke se på XP maskinen, at jeg er logget ind. Jeg kan oprette dokumenter osv, men jeg ville gerne afvikle et program således, at man kan se det program blive afviklet på xp maskinens skærm.

Er det en umulig opgave med fjernskrivebord? eller hvad skal der til?
22. marts 2012 - 22:06 #1
... sådan er "Fjernskrivebord" heller ikke indrettet til...

Kig evt. på ->
www.teamviewer.com/da/index.aspx
Avatar billede chalde Seniormester
22. marts 2012 - 22:10 #2
Og hvis det skal være rent lokalt (hvis der ikke altid er internetadgang), så er VNC også en løsning (realvnc, tightvnc, ultravnc eller lign.).
Avatar billede timme1000 Nybegynder
22. marts 2012 - 22:13 #3
Jeg var blot overbevist om, at fjernskrivebord kunne dette. Mener selv jeg har modtaget support gennem det program. men vil forsøge mig med teamviewer, da der altid er internetadgang.

Tak for hurtige svar
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2012 - 22:20 #4
Bruger selv TightVNC, kan fungere over lokalt netværk hvis jeg ikke tager helt fejl, det er en gratis wannabe udgave af realVNC :)

Det kan godt være udseendet via fjernstyringen ikke er for køn, men der er vidst nogle muligheder, har kun haft det kørt 1 gang mellem 2 maskiner og det var fordi jeg ikke havde tastatur og mus til den anden pc :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
23. marts 2012 - 01:31 #5
Fjernskrivebord kan ikke gøre det, men fjernsupport kan.
Fjernsupport er dog ofte begrænset af at brugeren ved maskinen skal acceptere supporten.
VNC-produkterne eller TemaViewer er bedre, hvis der ikke er nogen bruger ved maskinen.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. marts 2012 - 07:26 #6
#3 Hvem skal smide svar så tråden evt kan lukkes?
Avatar billede timme1000 Nybegynder
26. marts 2012 - 21:12 #7
karise_larry  kan smide et svar, så kaster jeg point efter ham
27. marts 2012 - 06:56 #8
Ping...