Avatar billede perrep Nybegynder
21. marts 2012 - 22:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

From i mail funktion fra andet domæne virker ikke

Hej

Jeg har leget med et mail script som egentlig har været længe oppe og kører. Men skulle lige udvide det, hvilket har resulteret i en masse test.

Nu kan jeg ikke sende mails med scriptet mere, KUN hvis headerens "from" er sat til en mail der er på mit eget domæne?
Vil det sige at from paramtret ikke må være andres mails?

Jeg ville jo egentlig gerne at slutbrugeren modtog mailen så det nærmest så ud som om brugeren havde sendt det fra sit eget mail program, så man derved bare kan trykke besvar på mailen.

men er det ikke muligt? snakkede hurtigt med noget support hos mit webhotel og han sagde at mailen skulle være fra mit eget domæne, men mange af de scripts jeg finder på nettet har de sat at brugeren selv kan indtaste sin egen mail.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. marts 2012 - 23:08 #1
Det er noget, det enkelt webhotel sætter. Sikkert noget mod spam.

Din "From: ..." skal sikkert være fra dit eget domæne, men måske kan du sætter "Reply-To: ..." til noget andet.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
22. marts 2012 - 00:33 #2
Det du prøver på er forfalskning af afsender-adressen og det er noget der bliver brugt af spammere, så der er lavet flere forskellige løsninger, der gør at du ikke bare kan sende mails med et bestemt afsender-domæne fra en vilkårlig server.

Ofte vil scriptet på de webhotellernes servere også forbyde dette, da det ellers kan bruges til at spamme igennem deres servere.
Begrænsningen er typisk at dit domæne skal være modtager eller afsender.
Avatar billede skau Nybegynder
22. marts 2012 - 07:20 #3
Faktisk så checker de fleste mailservere om din mailserver er registreret som en valid mailserver for det domæne den sender fra.
Eftersom det er en funktionalitet som flere og flere mailservere har enablet per default betyder det, at flere og flere ikke vil få den mail du udsender.

For at kunne sende fra et andet domæne, kræves der normalt at din mailserver i det afsendende domænes DNS er nævnt i deres txt eller spf record som en valid mailhost

Det er rigtig dårlig stil at afsende mails på vegne af andre - og bliver af mange mailservere og spamfiltre anset for junk eller spam mail

/skau
Avatar billede perrep Nybegynder
22. marts 2012 - 10:26 #4
Mange tak så blev man så klogere.
Jeg har valgt at lave en reply-to, selvom jeg tror det vil virke lidt underligt for slut brugeren at afsenderen ikke er den samme som man replyer til. men sådan må det jo åbenbart være :)
Avatar billede perrep Nybegynder
22. marts 2012 - 10:31 #5
point til erikjacobsen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. marts 2012 - 10:43 #6
Jeg samler slet ikke på point, tak.