Avatar billede reffo Nybegynder
20. marts 2012 - 12:16 Der er 1 løsning

.htaccess og mod_rewrite

Hej eksperter.

Jeg er ved at bikse en .htaccess fil med mod_rewrite sammen.

Jeg har et domæne, hvor domæne.dk altid skal tolkes som domæne.dk/public_html/

Den skal så oveni købet læse domæne.dk/$1 som domæne.dk/public_html/index.php?id=$1.

Alt det skulle også gerne fungere på testdelen af siden, som ligger i domæne.dk/test/. Altså

domæne.dk/test/ -> domæne.dk/test/public_html/
domæne.dk/test/$id -> domæne.dk/test/public_html/index.php?id=$1

Ved at google mig frem er jeg kommet op med dette indtil videre.

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?domæne.dk$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/public_html/
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ /public_html/$1
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?domæne.dk$
RewriteRule ^(/)?$ public_html/index.php?id=$1

Jeg ved ikke om det er fornuftigt kodet eller noget, men det lader til at fungere, men jeg kan ikke få det til at fungere med domæne.dk/test/

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede reffo Nybegynder
20. marts 2012 - 17:48 #1
Fandt ud af det.