Avatar billede lhenning Nybegynder
20. marts 2012 - 10:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DNS kan ikke resolve GOOGLE opslag - alle andre opslag fungerer

Jeg har en PC, som ikke kan resolve google-opslag.
Jeg kan tilgå www.google.com direkte på IP, men ingen søgninger fungerer.
Alle andre dns opslag fungerer. Det eneste som nslookup ikke kan klare er google - og søgninger via google.
Øvrige PCer der bruger samme DNS har ikke problemer.

Hverken McAfee eller Malwarebytes ser ud til at finde trusler.
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
20. marts 2012 - 11:23 #1
Har du tjekket om disse bliver sat manuelt i hostfilen?
Findes under
c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Avatar billede lhenning Nybegynder
20. marts 2012 - 19:17 #2
Hej ZirexDK og andre

Hosts gav en ledetråd - eftersom denne var radikalt ændret.
Hosts-filen var skjult, system, havde ændrede rettigheder og alt hvad der ligner manipulation udefra.

Virus fjernet v.hj.a. det specielle værktøj "TDSSKiller", som fjernede dette ret giftige "RootKit" på under 1 minut :-)

Så nu kan søgninger med www.bing.com og google.com atter resolves af dns.