Avatar billede natsort Nybegynder
07. august 2001 - 10:37 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Explorer fryser - MSN?

Jeg har nu på flere maskiner med win98 oplevet at explorer 5 fryser.
Kan det have noget med MSN messenger at gøre?
Er der andre der har erfaring med samme problem?
Jeg ahr 2 gange opdateret explorer via nettet, og begge gange på 2 forskellige maskiner er windows gået kold, og kan ikke starte.
Gør mig glad og giv mig et hint :-)
Avatar billede agony Nybegynder
07. august 2001 - 10:39 #1
prøv med en anden version af windows :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 10:40 #2
Prøv at Slette filer under Egenskaber Generelt.
Fjern alle tmp-filer og tøm skraldespanden, kør en scandisk og en defragmentering.
Er selv ved at gøre det samme på en winme hvor IE fryser!
Avatar billede makse Nybegynder
07. august 2001 - 10:54 #3
Prøv med \"7 filer\" fixen.
Læs mere på http://tweakhomepc.virtualave.net/update/vmm32vxd.html
Avatar billede makse Nybegynder
07. august 2001 - 10:55 #4
Endnu bedre beskrevet på http://webkurs.dk/vxdfiks.asp
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
07. august 2001 - 10:56 #5
Prøv at undersøge problemet i MSDN om eventuelle issues om \"hardware acceleration\" til dit skærmkort. Det kan ske at du er nødt til at tilføje noget i win.ini for at løse problemet, afhængig af skærmkorts mærke.
Mange gange skyldes det dårligt kompatibilitet med \"hardwareacceleration\". Du kan slå det fra i Kontrolpanel, System, Ydeevne, Grafik. Dér kan du nulstille hardwareacceleration eller sæt det til noget lavere.
Det kan ske at skærmbilledet vil flimre. I dette tilfælde skal du finde en kendt løsning på MSDN.
Har du en ATI skærmkort? Så kig på denne her:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q175/1/48.ASP
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
07. august 2001 - 11:00 #6
Undskyld, system.ini, ikke win.ini.
Avatar billede natsort Nybegynder
09. august 2001 - 09:00 #7
Tak for de mange svar. Jeg tror tilsyneladende jeg har fundet problemet andetsteds.
Norton Antivirus giver i sin seneste opdatering prolbemer med Explorer.
Læs mere på: http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2628
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 09:51 #8
natsort> Tak for det, jeg har oplevet det samme på en WinME, det sker på en bestemt side!

Snup du selv dine points, det fortjener du ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 10:35 #9
Takker for pointene ;o)