Avatar billede itmouse Nybegynder
19. marts 2012 - 22:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny lydløs PC

Jeg skal have mig en ny PC, mest af alt til gaming.
Jeg har kigget på forskellige PC'ere med forskellig indmad, men der er én ting jeg vægter højest ved en ny PC.. den skal være MEGA lydløs:)

Findes der bestemte mærker eller sælgere, som specialiserer sig i lydløse PC'ere? Den SKAL være MEGET støjsvag:)

Tak
Avatar billede zoso Novice
19. marts 2012 - 23:12 #1
Stationær eller bærbar?
Avatar billede Anon Nybegynder
20. marts 2012 - 08:53 #2
Lydløs'heden' fremkommer ved lyddæmpet kabinet, udskifte stock, kølere/blæsere med kølere/blæsere med laver dB.
Man kan dog ikke undgå luften af lyd.

hardisk, bør man så vælge SSD. så den lydløs.

Dertil evt vandkøling, eller fx Noctua laver gode stille luftkøling.

Hørbar støj begynder på en meters afstand, ved ca 18-20dB.
Som jeg har forstået ret, (ret mig hvis jeg tager fejl)
Avatar billede itmouse Nybegynder
23. marts 2012 - 09:41 #3
He, det har jeg helt glemt at skrive, men jo det er en stationær.

Er der nogle producenter som er specielt gode til at lave nogle støjreducerende modeller?
Avatar billede Anon Nybegynder
23. marts 2012 - 10:53 #4
Af kabinet frabrikanter, så er der cooler Master, fractal design, Antec, m.m.
Bruger selv fractal design define r3, god køling og støjdæmpning.

Kølere det sådan set alle mærker der laver støjsvage.
Men de største producenter er nok hen af thermalright, noctua, arctic cooling.

Har kun kendskab til luftkøling.

Men total lydsvag blir det aldrig hvis den står i samme rum.