Avatar billede goodone Nybegynder
19. marts 2012 - 22:33 Der er 9 kommentarer

Koble op mod database med mssql management studio express?

Jeg har installeret mssql management studio express 2008, men hvor finder jeg et punkt til "connect" - jeg har brug for at koble op mod min database, så jeg kan "administrere" den. Den ligger ude i verden  som en hosted løsning, blot til info.

Hvordan kommer jeg igang?
Avatar billede Syska Mester
19. marts 2012 - 22:47 #1
Skal vi ikke lige afslutte det andet spm som omhandler præcis det samme :-)
Avatar billede goodone Nybegynder
19. marts 2012 - 22:57 #2
Jeg vil da mægtig gerne ha din assistance, men kunne du ikke forsøge at besvare mit spørgsmål i højere grad end at korrigere min spørgelyst. Grunden til at jeg oprettede dette spørgsmål, var egentlig at det andet rent overordnet var besvaret med et stykke software. Så der ville jeg give point til svareren. Men imellemtiden havde du så svaret - og nej, jeg er ikke doven, blot ret opsat på at finde en løsning relativt hurtigt. Da du havde svaret valgte jeg at kommentere på dit svar, det skal jeg da straks beklage. Svaret til mig der var jo at bruge en software, derfor er der nu her et spørgsmål om hvordan jeg BRUGER softwaren - er det ok? :-)
Avatar billede Syska Mester
19. marts 2012 - 23:03 #3
Nej, det sprugte du også om i det andet. Så skulle du have takket ja til Arne_v svar og derefter lukket og ikke fortsat derinde.

Det er mod reglerne at have samme spøgsmål kørende to steder. Så må du bede arne_v om svar i det andet, så kan vi fortsætte her.
Avatar billede goodone Nybegynder
19. marts 2012 - 23:45 #4
Men det er jo ikke det samme. Det ene er besvaret, og jeg acceptere når der kommer et svar, det andet søger jeg svar på her.  Hvis ellers du tillader det.
Avatar billede goodone Nybegynder
20. marts 2012 - 08:31 #5
Nu har jeg fået et svar fra arne og det er lukket.
Så håber jeg at du eller andre kan hjælpe mig her.
Avatar billede Syska Mester
20. marts 2012 - 09:26 #6
I det andet spm fandt vi ud af du ikke havde fået installeret SSMS, men kun en installer ... da titelen på vinduet var helt forkert.

Har du fået SSMS ind nu? Så burde den popup til connect komme når du åbner programmet.

mvh
Avatar billede goodone Nybegynder
20. marts 2012 - 09:32 #7
Det tror jeg den er i fuld gang med
Avatar billede goodone Nybegynder
20. marts 2012 - 09:43 #8
Nu har jeg hul igennem og har fundet mine tabeller, hvordan eksporterer jeg dem så lige?
Avatar billede goodone Nybegynder
20. marts 2012 - 09:52 #9
select * from xxxx WHERE xxxx

Thans - nu spiller det.