Avatar billede flemche Nybegynder
19. marts 2012 - 11:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed ved brug af ASP & MySQL

Hejsa

jeg har programmeret lidt PHP førhen og brugt funktionerne:
- Strip_Tags
- Stripslashes
- mysql_real_escape_string

For at undgå Script injection når jeg sender kald til MySQL.

Findes der nogle ligeledes funktioner i ASPX eller gøres det på en anden måde ??

Kh
Flemming
Avatar billede softspot Forsker
19. marts 2012 - 12:38 #1
Du benytter parametre og Command-objektet til at kalde databasen med. Arne_v har vist skrevet en artikel om emnet på et tisdpunkt. Prøv at søge efter den her på eksperten...
Avatar billede softspot Forsker
19. marts 2012 - 12:40 #2
Jeg fandt en lidt ældre udgave her (men kan nok stadig bruges): http://www.eksperten.dk/guide/831
Avatar billede softspot Forsker
19. marts 2012 - 12:42 #3
En anden udgave findes her: http://www.eksperten.dk/guide/832
Avatar billede flemche Nybegynder
10. april 2012 - 10:39 #4
Tak for de brugbare svar. :o)

Sender du lige et svar så du kan få dine point.

/Lemche
Avatar billede softspot Forsker
10. april 2012 - 10:49 #5
Velbekomme :-)