Avatar billede zahi Nybegynder
19. marts 2012 - 08:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Laæse mails på smartphone, mobil osv

Hej

Vi har en Exchange 2007 server og brugerne har mulighed for at læse mails hjemmefra ved at bruge webmail. Man skal bar skrive https://webmail.domain.dk.

Vi har en fiber forbindelse fra TDC som bruges til vores netværk, og i routeren har man mulighed for at lave trådløs netværk.

Hvis man bruger sin smartphone og logger sig på vores trådløse netværk så kan man ikke logge sig på Exchange server!!!!
Man kan oprette forbindelse til den man den vil ikke acceptere brugernavn og password.
Dvs. man kan logge seig ved at skrive : https://webmail.domain.dk.
Så skriver man brugernavn og password men den fejler hver gang.

Er der nogen der kan hjælpe med at løse denne problem?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
19. marts 2012 - 12:29 #1
Jeg har to forslag.
1. prøv at skrive domæne\brugernavn i logonboksen.
2. Sæt Activesync op. activesync.domain.dk

/Thorsten
Avatar billede zahi Nybegynder
19. marts 2012 - 12:59 #2
Hej

1. det er også det jeg skriver: domæne\brugernavn

2. Jeg har tjekket under: "sERVER CONFIGURATION"
- "Client Access" - " Exchange Active sync"
jeg har tjekket egenskaber for ActiveSync og jeg tror at "fejl" ligger der da jeg ikke kan vælge under "Authentication" at den skal vælge domæne bruger og password .

Der er valgt "Basic authentication " og der står at password is sent i clear text.

Hvordan ændrer jeg så den vælger domæene brugere?
Avatar billede zahi Nybegynder
26. juni 2012 - 14:47 #3
lukker