Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
18. marts 2012 - 19:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Intern trafik med extern ip.

Hej!

Jeg har igennem længere tid bøvlet med min router fra Waoo som er af mærket Tilgin. Problemet er hvad jeg kan google mig frem til at den ikke understøtter "loopback"? Altså hvis indtaster min externe ip på det interne net, går den bare ind på routeren uanset om der er en server kørende.

Det er skide træls når man har en nas server kørende. Problemet er, min bærbare bruges jo i skolen, og min Android bruger jo overalt. Både externt og internt, derfor søger jeg en løsning på følgende.

Jeg vil gerne kunne bruge min externe ip eller et domæne, ligegyldig om jeg sidder derhjemme eller ude i byen.

Er det muligt på nogen måde, at købe et domæne, og sætter den til at sende til min externe ip, med mindre jeg sidder på en specific ip, så skal den sende mig til 192.168.1.108

Eller er det måske muligt at lave noget i host filen, der gør det?

Eller en helt tredje løsning? Så vidt jeg forstår understøtter routeren det i hvertfald ikke.
Avatar billede jørn meyer Mester
18. marts 2012 - 22:00 #1
Hvis din router er "låst" af waoo, så skal du kontakte din internetudbyder og bede dem åbne de porte de holder lukkede for dig. prøv via deres support.

Du spørger;
Er det muligt på nogen måde, at købe et domæne, og sætter den til at sende til min externe ip, med mindre jeg sidder på en specific ip, så skal den sende mig til 192.168.1.108

Prøv på www.one.com  de har en fortrinlig support, spørg om denne mulighed du  efterspørger vedr. domain.

med venlig hilsen
Jørn meyer
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
18. marts 2012 - 22:16 #2
Jeg kan sagtens portforwarde.
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
02. juni 2012 - 14:07 #3
Lukkes.