Avatar billede offer Nybegynder
18. marts 2012 - 14:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Test af webshop

Ville høre om der er nogle der vil tjekke min webshop.

Jeg vil gerne havde kommentere både til design og funktioner o.s.v.

I kan bare prøve at ligge ordre da jeg slette dem inden siden går online.

Adressen er http://nyt.kostumeloftet.dk
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. marts 2012 - 14:16 #1
Design ser amatørmæssigt ud. Skrifttype, billeder, opsætning af hjemmeside (baggrund, placering osv) ville jeg lave om. Kigger med FF.
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. marts 2012 - 14:21 #2
Ex. Der er ingen grund til at have "faneblade", når det ikke passer til resten af designet. Teksten i topbanneret ryger udenfor.
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 14:30 #3
Meget uprofessionel og forvirrende baggrund.

Inde på vilkårsiden står der:
Fragt
For at få dine varer leveret skal du betale fragt. Fragten afhanger af pakkens vægt og størrelse.
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:
[indsat galdende fragtpriser]
Hvad er de gældende fragtpriser?

Derudover er jeg ret enig med michael_stim. Det ser i det hele tager ret uprofessionelt ud. Designet er ikke så godt.
18. marts 2012 - 20:03 #4
Det har du lagt et stort stykke arbejde i, og du er, som du vel er klar over, ikke færdig endnu - der er mere at lave.  Her er nogle ting jeg foreslår du skal forbedre.

1.  Det umiddelbare visuelle indtryk.  Du skal tænke på, at folk tit bruger bare nogle få sekunder til at beslutte, om de vil kikke nærmere på en side eller klikke videre.  De skal i det mindste kunne se i et enkelt blik hvad det drejer sig om.  Overskrift "Kostumeloftet.dk - udklædning til både børn og voksne" er jo træffende nok, men det er svært at læse!  Fjern de distraherende baggrundsbillederne, og lav farven mørkere, for eksempel sort på hvid baggrund.  Synes du det er for kedeligt?  Men det skal først og fremmest være til at læse!

2.  Og så skal du skrive korrekt dansk.  Der er et stort antal stavefejl og grammatiske fejl og ufuldendt tekst.  Man skriver enten 'børn og voksne', begge i flertal, eller 'barn og voksen', begge i ental.  Under Temafester skriver du 'Her har vi prøvet og liste nogle af de mest brugte temaer op.'  Man lister ikke op, man lister eller man skriver op.  Det skal være 'Karnevaller', ikke 'Karnevaler.'  Under betaling skriver du om 'Elektroniske faktura (kun for oftlige industioner).  Skriv 'Elektronisk faktura' (ental) eller 'Elektroniske fakturaer' (flertal), ikke en mix.  Og naturligvis 'offentlige institutioner'.  O.s.v.

3.  Hvad angår det tekniske, så synes bestillingssystemet stort set at virke.  Man kan placere varer i indkøbskurven, rette denne, fylde leveringsoplysninger på, og sende det af.  På bestillingssiden virker linket til handelsvilkår ikke, så man ikke kan læse hvad man accepterer.  Der er ingen validering af de dataer man fylder i , såsom at navnet har en vis minimumslængde og at emailen er et muligt format.  Jeg fyldte alle felterne ind med a, b, c, d, o.s.v., og det blev accepteret.

Jeg håber ikke du synes jeg er for negativ.  Det er ment som en hjælp til at forbedre.  Jeg ønsker lykke til med forehavendet.
Avatar billede offer Nybegynder
19. marts 2012 - 14:29 #5
Hej igen

så har jeg lavet nogle rettelser på designet.
http://nyt.kostumeloftet.dk/
jeg har også prøvet med en ny menu
http://nyt.kostumeloftet.dk/?menu=Ny

Christian_Belgien
Jeg syndes ikke dit indlæg er for negativ, det er konstruktiv kritik må man har løsnings forslag med.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2012 - 15:22 #6
Sjove (og billige!) kostumer : )

Først og fremmest:
Fonten: Comic Sans MS må KUN benyttes i talebobler, til ord som KAPOW og KRAAK!
- i ALLE andre sammenhænge bør den undgås!

Hvis ikke du kan lide de andre "standard fonte" så kig på Googles webfonts (http://www.google.com/webfonts) der er næsten 500!
- og de er (forbavsende) lette (og gratis) at bruge.

Dernæst:
Baggrunden - Den ødelægger overskueligheden => mindre kontrast.
For ellers ER sitet dejligt overskueligt og let at forstå.
- omend lidt langsomt... særligt "Alle" listerne. Kunne evt. starte med en "Nye" liste i stedet for?

Og til slut lidt politik: Hvorfor må piger ikke være sørøvere ?
- væk med Dreng/Pige kolonnen!
01. april 2012 - 06:14 #7
offer, du bad om kommentarer til webshoppen, og det fik du. Tråden har nu været tavs i en uge - er tiden ikke inde til at lukke den igen?  Du har svar fra mig, #4, og du vil vel indhente svar fra andre også.
Avatar billede offer Nybegynder
02. april 2012 - 17:48 #8
Hej med jer.

Har været på langs en ugen tid :-( og har derfor ikke være på.

T4NK32: Hvis du ligge et svar skal du få nogle point.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2012 - 21:29 #9
Oki doke : )
Avatar billede pkdkk Nybegynder
19. april 2012 - 13:48 #10
Design er meget svær at finde ud af, da det ligger langt fra standard layouts - Jeg ville helt sikkert forslå dig at benytte et CMS system ala. dandomain eller nogle af de mange andre, og så tage det som god erfaring det du allerede har lavet ...

Ellers altid godt med et spændende nyt projekt. Hold modet oppe! ;)