Avatar billede craver35 Nybegynder
18. marts 2012 - 12:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min Mac viser sortskærm når jeg lukker låget i og åbner det igen!

Hej Eksperter.

Jeg har købt en macbook pro! Er desværre kommet til at spilde saftevand ned i den, nogle der ved om det er muligt at reparer det? :)

Mvh. craver35
Avatar billede Titanic15 Praktikant
18. marts 2012 - 13:13 #1
Er det saft med eller uden sukker.

Jeg mener vidst at have hørt at den går i stykker hvis man f.eks spilder sodavand med sukker ned i taststuret.

Har du evt. en udvidet forsikring, den går ind og dækker enten et nyt tastatur eller en ny computer.

Titanic15
Avatar billede computerlab Nybegynder
18. marts 2012 - 13:25 #2
Kører den ellers OK, bortset fra sort skærm ved luk af låget?
Avatar billede craver35 Nybegynder
18. marts 2012 - 13:58 #3
Det er saft med sukker.. Men Ja, den kører helt fint udover det, men det er desværre en funktion som jeg normalt benytter ekstremt meget!

Craver35
Avatar billede computerlab Nybegynder
18. marts 2012 - 14:04 #4
Hvad sker der når du åbner låget igen efter dvale? Kan du høre at den tænder, men der er "bare" sort skærm?
Avatar billede craver35 Nybegynder
18. marts 2012 - 14:42 #5
Jeg kan høre den tænder og hvis jeg har skruet op for lyset i tastaturet inden jeg klapper låget i også jeg klapper det i og vil åbne det igen kommer der lys i tastaturet, men lyset i skærmen er der ikke! Den viser bare sortskræm
Avatar billede computerlab Nybegynder
18. marts 2012 - 14:51 #6
Det kan være en kontakt der trænger til at blive renset, den må en tur på værkstedet.
Avatar billede craver35 Nybegynder
18. marts 2012 - 16:00 #7
Okay, er det noget man kan gøre selv? :D
Eller skal man have en professionel til at gøre det?
Avatar billede computerlab Nybegynder
18. marts 2012 - 16:48 #8
Jeg kan kun anbefale at du lader en professionel tage sig af det.
Avatar billede thill Nybegynder
18. marts 2012 - 20:13 #9
På Apple's hjemmeside kan du finde en oversigt over godkendte Apple værksteder, hvilket er hvad du skal have fat i hvis den er under 24 mdr gammel. Er den over 24 mdr har du frit valg, men vælger du et ikke godkendt værksted skal du være opmærksom på, at de ikke kan tilbyde dig ny dele, kun dele fra en brugt og af en eller anden grund skrottet MacBook Pro. For Apple sælger ikke reservedele til andre end deres værksteder, med mindre der er tale om gør det selv dele så som Ram & HDD.
Avatar billede craver35 Nybegynder
26. marts 2012 - 10:10 #10
Send Svar Thill
Avatar billede craver35 Nybegynder
26. marts 2012 - 10:11 #11
Ps Thill kan du ikke sende et link til alle de Apple værksteder der er, kan nemlig ikke finde dem på Apples hjemmeside?

Mvh. Jeppe