Avatar billede Coneks Nybegynder
17. marts 2012 - 17:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Falsk windows 7 64bit til orginalt vista 32bit

Hej Eksperter.
Sidder med en ny computer, som er købt, brugt. Det viser sig så at den nøgle jeg har fået med til OS'en ikke virker (windows 7 64bit), og da jeg gerne vil ha originalt windows, har jeg fundet mit gamle vista ultimate frem, som er 32bit. Men når jeg forsøger at installere det i stedet, kan jeg ikke komme videre, da den ber mig om en driver til cdrom/dvd drevet. Hvordan kommer jeg videre, derfra?  er træt af ikke og ha et ægte windows. Håber i forstår hvad jeg mener, og kan hjælpe.
17. marts 2012 - 18:08 #1
Velkommen til E. ...

Du Booter vel op på din ORIGINAL Vista skive ?

---

PS: Under kategorien [Databaser] ?
Avatar billede Coneks Nybegynder
17. marts 2012 - 18:25 #2
Ja jeg gør, men når jeg så vil installerer ber den om en driver til min cdrom. Måske fordi det er 64 og , den nye skal  være 32bit? .
17. marts 2012 - 19:05 #3
Hmmm... burde ikke have noget at side ...

(Andre i denne tråd ?)
Avatar billede Coneks Nybegynder
17. marts 2012 - 19:11 #4
Synes osse selv det plejer at være ligetil, den enevej, men har aldrig skulle ned til en ældre version af windows. Men evt. nogle der kan sige mig, hvor jeg finder navnet på cdrom driveren, så jeg evt. ka  hente den ned på en usb?
Avatar billede Jensen DK Novice
18. marts 2012 - 07:33 #5
Hvis du har f.eks en Ultimate boot cd eller en live cd så boot op på den og formater Harddisken så kan du indstalere Vista efterfølgende, men husk at Vista er et skod program og kræver mange resurser så du må håbe at din PC er stærk nok.
Avatar billede Coneks Nybegynder
18. marts 2012 - 08:55 #6
Ja, men har ikke andre alternativer lige pt. Har  en ultimate disk liggende. Hvordan formatere jeg mit c drev manuelt ?
18. marts 2012 - 09:53 #7
... Boot op på den og følg guiden / advanceret på skærmen ...

Ellers er der selvfølgelig www.killdisk.com/
Avatar billede Coneks Nybegynder
18. marts 2012 - 17:26 #8
Tak for svar. Har kørt killdisk, og sat den til og boot fra cdsom 1prioritet. Håber det vil lykkedes. Mvh anders
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2012 - 23:44 #9
Kom du videre efter en kørsel med Killdisk?
Avatar billede Coneks Nybegynder
19. marts 2012 - 12:45 #10
Ved det ikke, den kørte stadig i morges, med det sidste drev, men skal nok gi en opdateringen i løbet af dagen.
Avatar billede Coneks Nybegynder
19. marts 2012 - 17:07 #11
Killdisk meldte en fejl, da den nåede 99%, og afsluttede automatisk. Så nej er ikke kommet videre, har nu prøvet og installere xp, men den kan heller ikke installeres. Og siger den afslutter for ikke at beskadige computeren.
Avatar billede Coneks Nybegynder
19. marts 2012 - 17:50 #12
Okay for at være helt præcis, så siger vista når jeg vil installere:  enhedsdriver til cdrom drev mangler, isæt usb,diskette eller cd med enheds drivern. Anyone?
19. marts 2012 - 18:23 #13
Skud: BIOS - Load Default ?
Avatar billede Coneks Nybegynder
19. marts 2012 - 18:43 #14
Kan man ikke formatere i cmd ? ... Da jeg prøvede sagde den det krævede jeg kørte u "forhøjet tilstand" , hvordan gør man det?
Avatar billede Coneks Nybegynder
19. marts 2012 - 19:11 #15
nej den siger ikke BIOS - load default.
19. marts 2012 - 20:00 #16
www.eksperten.dk/guide/1463 - prøv at 'lege' med den ???
Avatar billede Coneks Nybegynder
19. marts 2012 - 21:50 #17
HLDS GH40L DVD-R/RW-drev  det er navnet på mit drev, men det eneste jeg ka finde er  en opdatering dertil. Har kigget inde på driversguide.com.. en der er quick  og kan finde den driver , som  vista ber om, ( driveren til dcrom ) før jeg kan fortsætte  installation af windows. det drejer sig om vista 32
Avatar billede Coneks Nybegynder
16. april 2012 - 23:20 #18
Så blev mit problem fikset.. det viste sig,efter lidt søgning på google, og en oplevelse med den klassiske blue screen i xp. at det var fordi bios stod på raid, og skulle sættes til IDE, derefter kunne jeg installere xp, og  videre over til vista.