Avatar billede rix Praktikant
16. marts 2012 - 15:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Irc server.

Hej.
Jeg har brug for at have en IRC server.
Har hørt at man kan få fat i en server som kan køre på en webhotel har dog ikke fundet yderlige data som hvor kan man dawnlorde det osv.
Er der nogen som kan hjælpe med det?
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2012 - 15:43 #1
Vil du ikke blot have en irc kanal på en nuværende kørende irc server?
Avatar billede rix Praktikant
16. marts 2012 - 16:19 #2
nej for har brug for 8 kanaler hvori de 4 skal bruger som ikke har fået lov til at være i ikke kunne se eller joine den.
sammentid at jeg måske får brug for flere channel.
Har kigget på nogle andre forme for chatte. men IRC chat er den der passer bedst til mit behov synes jeg selv.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2012 - 17:37 #3
#2 Fløgende kan man nu os godt få sat op på nok en hel del af de servere der i forvejen kører :)

Her er en udbyder: http://www.kire.net/ircd.php

Følgende vil koste ca 150 kr pr mdr.. sådan som jeg forstår det så vil du have en del muligheder...

Der er os dette firma:

https://www.xzibition.com/ircds.php

En del billigere, men jeg har mistanke om færre muligheder os..
Avatar billede rix Praktikant
16. marts 2012 - 18:39 #4
#3 tja håber stadig at en ville vise en sted hvor man kan hente en server som man kan have på sin Webhotel da jeg altid kan lide at have en vis form for kontrol og viden hvor det virker.

Men hvis ingen kommer med sådan et bud så vægler jeg da din føste forslag :D
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 18:41 #5
Du kan da gøre præcis det du vil med channels på eksisterende irc servere. Du kan f.eks. oprette den så andre kun kan komme ind hvis de får en invitation eller et kodeord til den.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2012 - 19:23 #6
#4 jeg tvivler stærkt på at et webhotel kan bruges, medmindre du har en server hvor du har "skrivebords/terminal adgang"

et webhotel er til hjemmesider, ikke IRC så vidt jeg ved af..

og som #5 giver mig medhold i så har du de muligheder du søger på allerede eksisterende servere.. du kan lave en whitelist, channel kode mm. oveni det så er der oftest en main channel på hver server hvor du kan spørge efter hjælp.. og så hjælper de med glæde :) og så er det gratis ;)
Avatar billede rix Praktikant
27. marts 2012 - 20:53 #7
Jeg har besluttet at bruge #3 forslag
Hvis du ville ligge en svar får du pouint.
ps undskyld at jeg ikke har svaret før nu man har haft lidt travlt på det sidste sry
Avatar billede rix Praktikant
01. april 2012 - 12:50 #8
Hmm han ville åbenbart ikke have dem. så tager jeg dem. hvis nogle mener jeg snyder dem så skriv lige en pm