Avatar billede marker27 Nybegynder
15. marts 2012 - 13:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over hvordan postnummer/byer ligger i forhold til hinanden?

Jeg har lavet et udtræk af postnumrer fra Postdanmark via http://www2.postdanmark.dk/iis2-findos2/FindOs2.asmx?op=FindCities

Men har ikke kunne finde en model som kan vise mig om en by ligger ved siden af en anden, eller om der er en eller flere mellem de 2 byer og hvilken region de ligger i. Er der nogen som har lavet noget lignende? eller er der kun en vej, og så gennemgå samtlige 1183 Postnummere/Byer i hånden for derefter manuelt pare samtlige op mod hinanden?

200 points (hvis jeg kan give flere end 200, så bliver det 5 x 200) til den som kan komme op med en brugbar og nem løsning. Bonus points hvis jeg kan integrere den med en MSSQL db eller har en matematisk model for denne.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2012 - 14:01 #2
hvis du ser bort fra alle under 2000, så er de første 2 cifre afgørende for placering i landet. Derefter er der ikke er system i resten, som jeg lige kan gennemskue.
38xx og 39xx er udgået (de var danske postnumre grønland/færørerne - de har deres eget system nu).
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
15. marts 2012 - 14:04 #3
du har selvføgelig også denne pdf fil, som bare skal ligges i en db
http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Lister/Regionsopdelte-postnumre.pdf
Avatar billede marker27 Nybegynder
16. marts 2012 - 20:52 #4
Det er jo rent kunst. kan du ikke lave et par svar saa du kan faa point for det?

Tak, tak. Det var lige hvad jeg skulle bruge.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. marts 2012 - 21:24 #5
du får et svar her

du kan se på postdanmarks side
postnummer by liste som excel
regionsopdelt postnummerfil som pdf
danmarks kort med alle postnummer pdf

det var også oppe og vende i denne tråd se indlæg #14 http://ge.tt/8FaCchD

men jeg må indømme jeg overvejer at droppe mig egen postnummer database fra postdanmark, og bruge det API fra http://geo.oiorest.dk/
Avatar billede marker27 Nybegynder
17. marts 2012 - 00:39 #6
Hej,
Ja geo.oiorest.dk var lige hvad jeg kunne bruge, og tror også jeg skrotter at holde styr på min egen postnummer liste i DB, for at bruge den istedet for.

hmm kunne kun give max 200, så det er hvad du får for det lækre svar.

Tak for hjælpen.