Avatar billede furious Nybegynder
14. marts 2012 - 15:06 Der er 3 kommentarer

NAS skal sende email, men ikke mulighed for at oprette TLS/SSL port.

Hej
Jeg har en ældre NAS, som har muligheden for at sende mail i tilfælde af fejl, incidents osv. Det er som sagt en ældre NAS og jeg har lagt den nyeste firmware på jeg kan finde.
Mit problem er at der i email opsætning på enheden ikke er mulighed for at definere SSL/TLS port (regner med at den standard vil sende på port 25). Hvis jeg f.eks vil bruge min gmail til at sende fra
kan jeg godt taste smtp, brugernavn og password, men ikke port, som der kræves.
Nogen som har et forslag til hvordan jeg kan få min enhed til at sende mail. har kigget lidt efter en gratis smtp tjenset, men de fleste er vel lukket pga. misbrug med spam.

hilsen
Dan
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. marts 2012 - 18:41 #1
hvis du googler en masse kan du finde en vejledning på gmail omkring håndtering af SMTP når nu de sætter krav og SSL/TLS ...

et af svarne er bl.a. at opsætte STunnel ... det er en applikation du har liggende lokalt som NAS'en forbinder til... STUnnel sender så videre til Gmail via TLS

alternativt skal du opsætte den uden TLS via Gmail på port 25. her kan du dog KUN sende til den mailmodtager som du afsender fra. Altså autoriserer du en adresse der hedder "nas@gmail.com" kan du KUN sende til nas@gmail.com

ellers skal du opsætte en SMTP server som kan sørge for videre kontakt ud i verdnen ...

google is your friend :)
Avatar billede furious Nybegynder
15. marts 2012 - 09:34 #2
Takker for dit svar, fik læst en del om Stunnel og det er smart.

Jeg ville dog gerne slippe for at have en server/PC kørende hjemme konstant.
Nas har selvfølgelig adgang til nettet.

Hilsen
Dan
Avatar billede juleulven Nybegynder
15. marts 2012 - 17:41 #3
tjae... så skal du købe dig en e-mail konto et sted hvorigennem du kan aflevere emails autoriseret som IKKE sætter krav om anden port end 25 og SSL/TLS ...

Held og lykke med det... jeg kan sige, at jeg opsætter kopimaskiner til hverdag for en stor producent og vi har generelt MEGET store problemer med netop det du relaterer til...

nemlig, at næsten alle SMTP-leverandører (hosting) sætter krav om SMTP-port 574, 465 og i nogle tilfælde endda også SSL/TLS

ellers skal du skifte din NAS til noget nyere der rent faktisk understøtter de features du skal bruge...